Detekce dopravních značek a semaforů

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Tato práce se zabývá moderními metodami umožňující detekci dopravních značek a semaforů přímo v provozu i zpětnou analýzou. Hlavním předmětem jsou konvoluční neuronové sítě (CNN). V řešení jsou použity konvoluční neuronové sítě typu YOLO. Hlavním cílem této práce je dosažení co největší optimalizace rychlosti a přesnosti modelů. Zkoumá vhodné datové sady. K trénování a experimentování je použita celá řada datových sad. Ty jsou složeny z reálných a syntetických datových sad. Pro trénování a testování byla data předzpracována pomocí nástroje Yolo mark. Trénování modelu bylo uskutečněno na výpočetním středisku náležící virtuální organizaci MetaCentrum VO. Z důvodu vyčíslitelného vyhodnocení kvality detektoru byl vytvořen program statisticky i graficky zobrazující jeho úspěšnost pomocí hodnotícího protokolu COCO a ROC křivky. V práci jsem vytvořil model, který dosahoval průměrné počáteční přesnosti až 81 %. Práce zobrazuje nejlepší volbu hranice jistoty napříč verzemi, velikostmi i IoU. Je vytvořeno i rozšíření pro telefony v TensorFlow Lite a Flutter.
The thesis focuses on modern methods of traffic sign detection and traffic lights detection directly in traffic and with use of back analysis. The main subject is convolutional neural networks (CNN). The solution is using convolutional neural networks of YOLO type. The main goal of this thesis is to achieve the greatest possible optimization of speed and accuracy of models. Examines suitable datasets. A number of datasets are used for training and testing. These are composed of real and synthetic data sets. For training and testing, the data were preprocessed using the Yolo mark tool. The training of the model was carried out at a computer center belonging to the virtual organization MetaCentrum VO. Due to the quantifiable evaluation of the detector quality, a program was created statistically and graphically showing its success with use of ROC curve and evaluation protocol COCO. In this thesis I created a model that achieved a success average rate of up to 81 %. The thesis shows the best choice of threshold across versions, sizes and IoU. Extension for mobile phones in TensorFlow Lite and Flutter have also been created.
Description
Citation
OŠKERA, J. Detekce dopravních značek a semaforů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Počítačová grafika a multimédia
Comittee
doc. Dr. Ing. Jan Černocký (předseda) doc. Ing. Martin Čadík, Ph.D. (místopředseda) Ing. David Bařina, Ph.D. (člen) doc. RNDr. Pavel Smrž, Ph.D. (člen) Ing. Igor Szőke, Ph.D. (člen) prof. Ing. Tomáš Vojnar, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2020-08-28
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných, např. upřesnění některých aspektů vyhodnocování úspěšnosti detekce značek při testovací jízdě. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C - Otázky u obhajoby: Na čem konkrétně ztroskotalo experimentování se sítí SSD-MobileNet? U všech modelů uvádíte rychlost detekce v FPS. Jakou metodiku používáte pro tato měření? Je to detekce s jedním obrázkem nebo se skupinou obrázků (dávkové zpracování)? Pokud se jedná pouze o zpracování jednoho snímku, jak by se změnila rychlost sítě pro dávkové zpracování dat? Zkuste prosím porovnat alespoň u jednoho modelu.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO