Futuristický kokpit moderního letounu

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Referee
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Práca poukazuje na historický vývoj letových prístrojov, diskutuje trendy v dizajne letových ukázateľov a kladie si za cieľ predstaviť moderný kokpit zjednocujúci hlavné letové prístroje, ktoré dopĺňa dátami z podsystémov lietadla. Návrh sa zakladá na aktuálne používaných letových displejoch Boeingu 737-800, tvoriacich systém EFIS, ktorý graficky inovuje a rozširuje o ďalšiu funkcionalitu. Výsledkom je niekoľko konceptov, ktoré sa následne implementujú prostredníctvom novo vytvoreného systému užívateľského rozhrania.
This thesis is analysing the historical evolution of flight instruments and aims at the design of a new, enhanced cockpit that includes basic flight instruments supplemented by data from selected aircraft subsystems. The design is based on currently available electronic instruments, known as EFIS, presently used onboard Boeing 737-800 cockpit. The proposed design aims at improvements to graphic style of EFIS, and accomodation of new data into newly designed displays. As a result of this effort, a set of design concepts is created. Those are then implemented as fully functional set of displays using custom made user interface system design tool.
Description
Citation
HLIPALA, M. Futuristický kokpit moderního letounu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Počítačová grafika a multimédia
Comittee
doc. Dr. Ing. Jan Černocký (předseda) doc. Ing. Martin Čadík, Ph.D. (místopředseda) Ing. David Bařina, Ph.D. (člen) doc. RNDr. Pavel Smrž, Ph.D. (člen) Ing. Igor Szőke, Ph.D. (člen) prof. Ing. Tomáš Vojnar, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2020-08-28
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných, týkající se např. detailnějšího vysvětlení aspektů implementace některých prvků kokpitu. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A - výborně . Otázky u obhajoby: Bylo by možné zvýšit míru interakce pilota s řízeným letadlem prostřednictvím Vámi navržených displejů? Jaké systémy by se mohly prostřednictvím displejů ovládat?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO