Kolektivní předměty

Abstract
Téma práce „Kolektivní předměty“ vychází z osobní zkušenosti z různých specifických míst společnosti a prostředí, jako jsou staveniště, tržiště, panelová sídliště. Symbolem tohoto tématu se staly věci denní potřeby, skrz které jsem poznal propojenost lidí z různých tříd společnosti. Fascinuje mě sledovat lidi a hledat jejich propojení nebo rozdělení v určitých situacích. Například jak se schází v obchodech u regálů s potravinami, či se shlukují u cisterny s pitnou vodou během havárie vody na panelovém sídlišti. S touhle fascinací jsem se rozhodl pracovat, protože v tom vidím určitý přesah. Tím přesahem mám na mysli, že lidé se mohou nacházet v různých situacích, ve kterých je může spojovat jedna věc. Běžné aspekty denního života jsou mi blízké, protože sám jsem se v podobných situacích ocitl nebo se v nich ocitám velmi často. Zvolené téma budu zpracovávat v sérii obrazů a instalací. Obraz jsem zvolil záměrně, protože obrazem mohu zachytit určitou emoci s existenciálním rozměrem. Pomocí obrazu mohu divákovi zpřítomnit moje hledání propojenosti mezi různými skupinami lidí.
The topic "Collective items" is from personal experiences from various specific places of society and environment, for example construction sites, marketplaces, prefabricated housing estates. The symbol of this theme has become things for daily using, through which I recognized the interconnectedness of people from different classes of society. It fascinates me to watch people and look for their connections or divisions in certain situations. For example, as they meet in supermarket near store shelves, or they are clustering next to water tank during a water breakdown in a panel housing estate. I decided to work with this fascination because I see some overlap. The overlap is that people can be in different situations where they can be joined by one thing. Ordinary aspects of daily life are close to me because I was in similar situations or I am in them very often. The topic I will make in series of painting and installations. I chose the painting deliberately because I can capture a certain emotion with an existential dimension. Due to paintings, I can present to viewers my searching a connectivity between different groups of people.
Description
Citation
TOMÁNEK, A. Kolektivní předměty [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění. .
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Výtvarná tvorba
Comittee
doc. MgA. Luděk Rathouský (předseda) MgA. Vasil Artamonov (člen) prof. akad. soch. Michal Gabriel (člen) prof. MgA. Petr Kvíčala (člen) MgA. Ondřej Homola (člen) doc. Mgr. Tomáš Medek (člen) MgA. Břetislav Malý (člen)
Date of acceptance
Defence
Student obhajobu zahájil prezentací práce a čtením obhajoby. Až následně zazněly posudky (oponentský posudek čten v zastoupení). Na vznesené dotazy student reagoval. V následné rozpravě se dotazy týkaly volby galerijního prostoru, formálního řešení práce, myšlenkového základu práce. Student věcně, uspokojivě argumentoval.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO