Mechanické vlnění vzduchových částeček uvedených do pohybu chvějícím se tělesem

Abstract
Práce se zabývá problematikou působení zvuku v jeho různých podobách mimo hudební scénu v souvislosti s výtvarným uměním. Experimentálně moduluje různé polohy vztahu mezi vizuálními a zvukovými prvky. Slouží hudební složky přehlídek a výstav pouze k manipulaci s emocemi, nebo se jedná o svébytná díla? Uměleckým výsledkem bude vytvoření experimentální situace přímé konfrontace zvuku s živou akcí. Práci výrazně ovlivnila pandemie koronaviru, zabývá se proto konkrétněji zvukem/hudbou ve virtuálním prostoru a problematikou jejich přenosu.
The work deals with the sound in its various forms outside the music scene in connection with fine arts. Experimentally modulates different positions between visual and audio elements. Do the musical components of shows and exhibitions only serve to manipulate emotions, or are they original autonomic works? The artistic result will be the creation of an experimental situation of direct confrontation of sound with live action. The work was significantly affected by the coronavirus pandemic, so it deals more specifically with sound/music in the virtual space and the issue of their transmission.
Description
Citation
COUFALOVÁ, K. Mechanické vlnění vzduchových částeček uvedených do pohybu chvějícím se tělesem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění. .
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Intermediální a digitální tvorba
Comittee
Mgr. Martin Mazanec, Ph.D. (předseda) prof. akad. soch. Jan Ambrůz (člen) doc. Mgr. Pavel Korbička (člen) doc. MgA. Jan Šrámek, Ph.D. (člen) doc. Mgr.A Lenka Klodová, Ph.D. (člen) MgA. Karolína Kohoutková (člen) Mgr. Jana Kořínková, Ph.D. (člen) MgA. Julia Gryboś (člen) MgA. Barbora Zentková (člen) MgA. Jiří Suchánek, Ph.D. (člen) Mgr. Zuzana Jakalová (člen)
Date of acceptance
Defence
Obhajoba je zahájena představením práce ve virtuálním prostoru – studentka záměrně volí možnost nebýt při prezentaci práce s komisí v jednom prostoru, prezentace je dostupná online. Tato volba je odůvodněna tématem – reflexí zkušenosti hudební komunity s karanténou. Po prezentaci se komise přesouvá za studentkou do audio studia, jsou čteny posudky. V oponentském posudku je hodnocena audio skladba, komentována je volba použitých efektů a jejich důsledky pro vnímanou autenticitu díla.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO