Nápravový samosvorný diferenciál

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
D
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Témou tejto diplomovej práce je nápravový samozverný diferenciál. Prvá časť je venovaná popisu typov diferenciálov otvorených či s uzávierkou alebo samozverných. Ďalšia časť popisuje postup tvorbu matematického modelu pre simuláciu pohybu vozidla na základe vstupných parametrov a následné porovnanie chovania vozidla s otvoreným a uzavretým diferenciálom. Záverečná časť práce je venovaná návrhu diferenciálu pre vozidlo s jednou poháňanou nápravou na základe získaných dát z modelu so samozverným diferenciálom.
The topic of this master‘s thesis is the axle Limited-slip Differential. The first part is devoted to the description of types of differentials open, locked or self-locking. The next part describes the procedure of creating a mathematical model for the simulation of vehicle movement based on input parameters and subsequent comparison of vehicle behavior with open and locked differential. The final part of the work based on data obtained from the model with a Limited-slip Differential is devoted to the design of a differential for a vehicle with one driven axle.
Description
Citation
CSÉMI, A. Nápravový samosvorný diferenciál [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
prof. Ing. Josef Štětina, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Lubomír Klimeš, Ph.D. (člen) doc. Ing. Pavel Charvát, Ph.D. (člen) prof. Ing. František Bauer, CSc. (člen)
Date of acceptance
2020-10-07
Defence
Otázky oponenta: 1) Vysvětlete, proč v diplomové práci není proveden detailněji konstrukční návrh samosvorného diferenciálu včetně MKP analýzy základních konstrukčních celků, tak jak je uloženo zadáním. Hodnocení: Zodpovězeno 2) Pokuste se detailněji vysvětlit, proč pro vozidlo s předním pohonem podle Vašich výsledků vede zvyšování klopné tuhosti vzadu k nedotáčivosti vozidla s vyšší svorností diferenciálu. Hodnocení: Zodpovězeno Další otázky: 3) Co myslíte pod pojmem hnací síla? Co ovlivňuje přenos momentu od motoru na kolo? Hodnocení: Zodpovězeno 4) Víte, co to je nesymetrický diferenciál? Hodnocení: Zodpovězeno 5) Řešil jste pouze ustálené stavy, nebo i přechodové? Hodnocení: Zodpovězeno 6) Lze na hodnocení přetáčivosti/nedotáčivosti automobilu použitých i jiných grafů a parametrů vozidla? Hodnocení: částečně zodpovězeno 7) Došlo před ukončím situace k dosažení ustáleného stavu? Hodnocení: částečně zodpovězeno
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO