2020/2
Browse
Recent Submissions
Now showing 1 - 5 of 14
- ItemZ historie Ústavu soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně – II(Akademické nakladatelství CERM, 2020-06) Bradáč, Albert
- ItemNové předpisy (1. 3. 2020 – 3. 6. 2020)(Akademické nakladatelství CERM, 2020-06) Bradáč, Albert
- ItemVliv neschváleného ochranného rámu na vozidle na zranění motocyklisty při dopravní nehodě(Akademické nakladatelství CERM, 2020-06) Bradáč, Albert; Ďatko, Miroslav; Semela, MarekČlánek pojednává o řešení reálné dopravní nehody motocyklu s vozidlem, vybaveným neschváleným ochranným předním rámem. Nehodě je posuzována jak z hlediska technického, tak i soudně lékařského a v závěru je shrnuto i právní řešení, ke kterému příslušné orgány dospěly. Tento článek byl již publikován na konferenci ExFoS 2019.
- ItemPlány odkanalizování venkova a sucho(Akademické nakladatelství CERM, 2020-06) Plotěný, Karel; Plotěný, MichalPodle závazku při vstupu do EU má být zajištěno odpovídající řešení odpadních vod i u menších aglomerací. Což mimo jiné přispěje k dosažení dobrého stavu vod. Dalším cílem je sociálně únosná cena vody. Všechny tyto tři závazky pak v podstatě znamenají rovnici o třech neznámých, jejímž výsledkem by měl být plán jak jich dosáhnout. V České republice by měl představu konkretizovat tzv. Plán rozvoje vodovodů a kanalizací kraje (PRVK), který by měl vycházet z Plánů povodí a sociálních podmínek v příslušné oblasti. Jako rozumný postup se jeví zpracování různých variant řešení odpadních vod a jejich vyhodnocení. Závěrem by měl být akt, kterým se občané obce rozhodnou pro akceptovatelné řešení. Bohužel se tak neděje a výsledkem jsou plány, které nerespektují východiska, nebo postaví občany před hotovou věc. Příspěvek se zabývá jevy ovlivňujícími rozhodování, které ve výsledku vedou k řešením nesplňujícím okrajové podmínky. Příspěvek byl prezentován na konferenci ExFoS 2020.
- ItemModerní metody používané při diagnostice mostů(Akademické nakladatelství CERM, 2020-06) Janků, Michal; Grošek, JiříKvalitní dopravní infrastruktura je znakem dobře fungujícího národního hospodářství a potažmo vyspělosti celé společnosti. Za účelem zachování řádného stavu budov, mostů, silnic a dalších staveb je nezbytná jejich pravidelná údržba a kontrola skutečného stavu. Často platí, že pokud se podaří zachytit poruchu na počátku jejího vzniku, jsou náklady na její odstranění daleko nižší než po měsících až letech nekontrolované degradace. Lokalizovat poruchu včas, často znamená detekovat ji ještě dříve, než je viditelná pouhým okem. Klíčovým prostředkem ke zjištění skrytých defektů jsou metody nedestruktivního testování. V článku jsou popsány vybrané nedestruktivní metody, jež lze použít při diagnostice mostních objektů. Tento příspěvek byl prezentován v rámci XXIX. mezinárodní vědecké konference Soudního inženýrství ExFoS 2020.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »