Přestupni uzel Uherský Ostroh

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Předmětem této diplomové práce je návrh přednádražního prostoru v blízkosti železniční stanice Uherský ostroh na trati 340: Brno – Veselí nad Moravou a jeho napojení na stávající komunikace. Práce variantně řeší způsob napojení území na silnici I/55 v intravilánu obce, uspořádání parkovacích zastávek a autobusových zastávek. Součásti návrhu je také napojení území pro potřeby chodců a navržení míst pro odstavení jízdních kol.
The subject of this diploma thesis is the design of a pre-station area near the railway station Uherský Ostroh on track 340: Brno - Veselí nad Moravou and its connection to existing roads. The work alternatively addresses the method of connecting the area to the road I/55 in the build-up area of the town, the arrangement of parking and bus stops. Part of the design is also the connection of the area for the needs of pedestrians and suggests places for parking bicycles.
Description
Citation
PĚČEK, L. Přestupni uzel Uherský Ostroh [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. .
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
doc. Ing. Petr Hýzl, Ph.D. - předseda, Ing. Martin Smělý, Ph.D. - místopředseda, Ing. Igor Mikolášek - tajemník, Ing. Michaela Venclíková - člen, Ing. Michal Kosňovský, Ph.D. - člen, Ing. Jiří Čepil - člen,
Date of acceptance
Defence
Student se představil a začal umístěním stavby do širších vztahů. Ukázal stávající stav ploch přednádražního prostoru a blízkého okolí vč. přístupové komunikace. Pokračoval cílemi práce. Přednes je velmi plynulý a jist. Představil hlavní rozdíly variantních rešení přednádražního prostoru a napojení na hlavní komunikaci, dále pokračoval bližší popisem jednotlivých variant přednádražního prostoru. Ukázal MKA a její vyhodnocení. Dále představil varianty napojení a jejich MKA a vyhodnocení. Upozornil, že by bylo vhodné optimalizovat koeficienty MKA dle požadavků dotčených orgánů a odborné i laické veřejnosti a provést dopravní průzkum intenzit a tomu uspůsobit návrh, přepravní průzkum pro návrh parkovacích stání, diagnostika vozovky, aby se ujastnil potřebný rozsah prací. Student zareagoval na připomínku oponenta, ačkoliv se nejednalo o konkrétní dotazy. V rámci diskuse byl dotaz na intenzitu autobusů kvůuli šiřce příjezdové komunikace, zatím není jasné, jezdí jedna linka, chtějí zavádět integrovaný systém a asi bude více. Komise uvažuje nad problémem šířky komunikce kvůli autobusům, zda nebude potřeba vykácet tři stromy jako ve var 1 a 3. Student reagoval a vysvětlil jak s tímto uvažoval. Další diskuse nad odstavnou plochu pro nákladní vozidla a autobusy. Pak komise uvažuje nad vyhodnocením umístění parkovacích stání. Student zdůvodnil, proč nevyhrála komisí preferovaná varianta (cena). Bylo nutné pracovat s dostupnými podklady a požadavky, které dodalo město.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO