Nízkoteplotní vlastnosti asfaltových pojiv a směsí

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Dnešní společnost je vysoce závislá na fungující silniční infrastruktuře, která je díky kolektivní snaze z hlediska hlavní dopravní sítě téměř vybudována, a pozornost se nyní upíná k její životnosti především vzhledem ke změně klimatu a častějším teplotním extrémům. Tato práce si dává za cíl provedení základních zkoušek asfaltových pojiv, zejména ve vztahu k nízkoteplotním vlastnostem, na nejčastěji používaných silničních asfaltech a směsích z nich vyrobených. V teoretické části se práce zabývá obecnou definicí asfaltových pojiv a studiemi provedenými na obdobné téma. Praktická část popisuje jednotlivé použité zkoušky, kterými jsou mimo jiné zkouška penetrace jehlou, bodu měknutí, určení kritické teploty bodu lámavosti pomocí metody dle Fraasse a pomocí trámečkového reometru a určení kritické teploty dle TSRST. V závěru jsou zkoušky okomentovány a určeny vzájemné korelace mezi výsledky zkoušek.
Today’s society is highly reliable on a working road infrastructure, which is because of collective efforts already built in terms of main net of roadways, and the attention is now paid to its service life primarily from a point of view of a climate change which is causing more frequent temperature extremes. This thesis sets its goal to perform basic tests for bitumen, especially ones dealing with low temperature properties, on types of bitumen usually used in out day to day world and asphalt mixtures made with those types of bitumen. The theoretical part talks about the basic definition of bitumen and studies performed on the similar issue. Practical part of the thesis is focused on performing the tests of bitumen and asphalt, which include but are not limited to, penetration test, softening point test, critical temperature detected by method by Fraasse and the bending beam rheometer and the test to set critical temperature of asphalt by using TSRST. At the end of the thesis the evaluation of results and its mutual correlation is performed.
Description
Citation
VESELÝ, P. Nízkoteplotní vlastnosti asfaltových pojiv a směsí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. .
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
doc. Ing. Petr Holcner, Ph.D. - předseda, Ing. Ondřej Dašek, Ph.D. - místopředseda, Ing. Pavel Stupka - tajemník, Ing. Zdeněk Hegr - člen, Ing. Pavel Šperka - člen, Ing. Martin Všetečka, Ph.D. - člen, Ing. Petr Smítal - člen,
Date of acceptance
Defence
Diplomant představil prezentaci své práce, která byla přehledná a na výborné grafické úrovni. Ústní projev byl srozumitelný a výstižný, bez zaváhání. Student představil teoretickou část práce, kde zmínil podobné zahraniční práce a popsal metodologii, kterou v práci použil. Pokračoval popisem praktické části práce. Prezentace obsahovala přehledné grafy a výstižné obrázky. Student popsal zkušební tělesa, laboratorní zkoušky a okomentoval jejich výsledky. Závěrem zhodnotil důležité poznatky diplomové práce. Na dotazy oponenta se student připravil a odpověděl. Otázky ze strany komise byly odpovězeny.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO