Zvýšení traťové rychlosti na trati Moravské Bránice - Oslavany

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Bakalářská práce se zabývá zvýšením traťové rychlosti v úseku Moravské Bránice – Oslavany. Zvýšení rychlosti se snaží dosáhnout návrhem úpravy geometrických parametrů koleje v rozsahu odpovídajícímu běžné údržbě, případně v některých místech i zásahy většími, nicméně stále méně nákladnými. K posouzení GPK je použita norma ČSN 73 6360-1. Dále se posuzuje, zda jednotlivé železniční přejezdy splňují podmínky pro zvýšení traťové rychlosti. Součástí práce je také návrh rychlosti pro vozidla s povoleným nedostatkem převýšení 130 mm.
The bachelor's thesis deals with the increase of a track speed in the section Moravske Branice – Oslavany. The thesis attempts to obtain a speed increase by modifying the existing geometric parameters of the track in the scope of the regular maintenance, in some cases even more thorough, yet still not that costly. The assessment of geometric parameters of the track is done according to the standard CSN 73 6360-1. It is also assessed whether the individual railway crossings meet the conditions for the track speed increase. Part of the thesis is also the design of speed for vehicles with a permitted cant deficiency of 130 mm.
Description
Citation
HRDLIČKA, Š. Zvýšení traťové rychlosti na trati Moravské Bránice - Oslavany [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2021.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
doc. Ing. Martin Lidmila, Ph.D. - předseda, doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D. - místopředseda, Ing. Erik Dušek - tajemník, Ing. Radim Wrana - člen, doc. Ing. Lumír Miča, Ph.D. - člen, Ing. Richard Svoboda, Ph.D. - člen, prof. Ing. Jaroslav Smutný, Ph.D. - člen, Ing. Tomáš Říha - člen,
Date of acceptance
2021-06-16
Defence
Student Šimon Hrdlička nejprve prezentoval svoji závěrečnou práci s názvem Zvýšení traťové rychlosti na trati Moravské Bránice - Oslavany. Dále byl přečten posudek vedoucího práce a posudek oponenta. Otázka: Vzhledem ke stáří železničního svršku a navrženým změnám by bylo žáoducí nejen změnit GPK, ale i obnovit železniční svršek. Jaké součásti svršku byste pro takovou trať navrhoval? Jak byste řešil případné zřízení bezstykové koleje v obloucích o malých poloměrech? Student uvedl, že by svršek neměnil, ale bylo-li by to potřeba, navrhnul by kompletně nový svršek. Uvedl navrhovanou sestavu upevnění. Popsal co je třeba řešit při návrhu bezstykové koleje v obloucích malého poloměru. Otázka: Jaké jsou možnosti rozšíření zemní pláně v případě neodstatečné šířky pro posun osy koleje? Student popsal různé možnosti rozšíření zemní pláně. Otázka: Na přejezd P3950 navrhujete změnu převýšení. Jaké práce a úpravy by byly potřeba udělat, pokud by byl zachován stávající materiál přejezdové konstrukce, pří. co by bylo nutno vyměnit? Student popsal řešenou přejezdovou konstrukci a co je potřeba vyřešit při změně převýšení koleje v přejezdu. doc. Lidmila: Prováděl jste posouzení rozhledových poměrů na přejezdech? Proč jste navrhnul nástupiště typu "L"? Odpověď: Neprováděl. Tento typ konstrukce mi přišel jako nejlepší. dr. Svoboda: Proč je šířka nástupiště 2,5 m? V práci jste uváděl dobu jízdy vlaků? Jak jste ji počítal? Odpověď: Šířka byla zvolena, aby se vedle sebe vešly 2 proudy chodců. Ano, uváděl jsem dobu jízdy. Jednoduše jsem počítal jízdní dobu podle rychlosti. doc. Plášek: Ve dvou obloucích jste navrhnul převýšení odlišným způsobem. Mělo to nějaký důvod? Podle mě byl důvodem přejezd. Odpověď: Nemělo to hlubší důvod. Ano.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO