Generování terénu v Unity s animovanou vodní hladinou

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
V rámci této práce byl navržen procedurální generátor terénu a shader pro vizualizaci vodní hladiny. Tyto komponenty byly použity k implementaci generátoru nekonečných světů složených z ostrovů rozesetých v moři. Pro tento účel byly modifikovány tradiční metody rozdělení světa a umísťování objektů. Dále byl navržen přístup ke generování terénu ostrovů s rozmanitými tvary pomocí pseudonáhodného generování bodů definujících vlastnosti terénu. Implementovaný generátor ostrovů běží v reálném čase a je výzvou pro podobné existující nástroje dostupné pro Unity.
Within this thesis a procedural terrain generator and a water surface shader was designed. These components were used in the implementation of a generator of infinite worlds composed of islands in the sea. Traditional methods to world partitioning and object placement were modified to best suite this purpose. Additionally, an approach for generating terrain of islands with diverse shapes by pseudo-randomly generating points defining the terrain's properties was devised. The implemented island generator running in real-time is capable of challenging the existing similar tools for Unity.
Description
Citation
KARAVASILEV, B. Generování terénu v Unity s animovanou vodní hladinou [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2021.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
en
Study field
Informační technologie
Comittee
prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Vašíček, Ph.D. (místopředseda) Ing. Radek Kočí, Ph.D. (člen) Ing. Zbyněk Křivka, Ph.D. (člen) Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2021-06-16
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na doplnění ze strany přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm " A ". Otázky u obhajoby: Dal by se Váš generátor využít či adaptovat i na jiné oblasti, než jen na scénář s oceánem a ostrovy? Například vesmír, města, pohoří, atp. Zvolená grafika vybízí k využití Vašeho řešení na mobilních telefonech či tabletech, uvažoval jste tuto možnost? Vyskytly by se nějaké limity či překážky použitím tohoto typu zařízení? Šlo by Váš nástroj využít i v případné hře více hráčů? Komise, například: Budete v rozšíření práce pokračovat?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO