Karel 3D - aplikace pro výuku programování

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Práce se zabývá přehledem dostupných prostředků pro pedagogy informatiky, kteří seznamují studenty s programováním. Cílem je implementace prostředí pedagogického jazyka Karel inspirovaného prací Andreje Blaha a jeho kolegů pro platformu MS-DOS. Byla navržena aplikace ve webovém prostředí, která rozšiřuje funkčnost předlohy o proměnné a zahrnuje moderní prvky uživatelského rozhraní, jako jsou blokové programování, obarvování syntaxe jazyka, syntaktickou kontrolu a 3D grafiku. Současně také pedagogům nabízí sadu základních příkladů a dovoluje jim tvořit si vlastní zadání.
The work provides a survey of the tools available for the teachers of Informatics who teach students the basics of programming. The main aim is to create the implementation of Karel pedagogic language inspired by the work of Andrej Blaho and his colleagues for MS-DOS platform. The new web application is introduced that expands the functionality of the original language with variables and includes the up-to-date elements of the user interface, such as block programming, highlighting the language syntax, syntax checking and 3D graphics. The application also provides a set of basic examples for teachers and allows them to create their own tasks.
Description
Citation
ČOUPEK, V. Karel 3D - aplikace pro výuku programování [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2021.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (předseda) prof. Ing. Martin Drahanský, Ph.D. (místopředseda) Ing. Michal Bidlo, Ph.D. (člen) Ing. Matěj Grégr, Ph.D. (člen) doc. RNDr. Dana Hliněná, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2021-06-14
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a drobná doplnění od přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm " B ". Otázky u obhajoby: Píšete, že práce vznikla i ve spolupráci s gymnáziem Šlapanice. Jste v kontaktu s vyučujícími informatiky na této škole? Plánujete nějaké větší testování s žáky, nebo dokonce nasazením vašeho nástroje do výuky? Rovněž v kapitole 6 píšete, že během testování žáci preferovali blokové rozhraní. Jaké jsou podle vás výhody a nevýhody této metody výuky? Myslíte, že by šlo žáky motivovat, aby co nejvíce využívali textový editor?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO