Konstrukce podvozku terénní buggy

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Tato práce se zaměřuje na navžení předního i zadního zavěšení terénní buggy. Pro přední zavěšení se porovnává koncepce s přepákováním a bez přepákování s ohledem na kinematické parametry a na parametry odpružení a tlumení. Pro zadní nápravu se porovnávají tři koncepce přesněji lichoběžníkové, víceprvkové a výkyvné zavěšení s ohledem na kinematické parametry a motion ratio jednotlivých zavěšení. V poslední řadě se pro přední nápravu provádí konstrukční návrh s pevnostním dimenzováním některých komponent.
This thesis is focused on the front and rear suspension of the off-road buggy. For the front suspension is compared the concept with and without pushrod with respect to the kinematics parameters and the damping parameters. For the rear axle, there are three concepts that is compared, especially multilink suspension, double wishbone, and swing axle. Finally, structural design and dimensioning for front axle is performed.
Description
Citation
RICHTER, V. Konstrukce podvozku terénní buggy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) Ing. František Zapletal, Ph.D. (člen) Ing. Marek Slovák (člen) Ing. Vojtěch Trusík (člen) Ing. Jiří Koláček (člen)
Date of acceptance
2021-06-22
Defence
Student seznámil komisi s výsledky závěrečné práce. Následně odpovídal na otázky oponenta. Otázky oponenta: 1) Vysvětlete detailně přínos záporné hodnoty poloměru rejdu (-50 mm) na jízdní vlastnosti vozidla. Hodnocení: Zodpovězeno 2) Vysvětlete prosím své tvrzení ze str. 35: „...při propružení kola nastane rozbíhavost, která na přední nápravě způsobuje přetáčivost.“ Hodnocení: Zodpovězeno 3) Na základě čeho byly stanoveny charakteristiky rejdové osy pro úhlovou kyvadlovou nápravu (v práci označenou jako výkyvné zavěšení)? Hodnocení: Zodpovězeno 4) Nesouvisí rozdíly ve výsledcích čtvrtinového modelu spíše s odlišnou statickou hodnotou převodu odpružení než s tvarem závislosti převodu na zdvihu kola? Hodnocení: Zodpovězeno Další otázky: 1) Jedná se o vozidlo s pohonem dvou, nebo čtyř kol? Spadá vozdidlo do nějaké závodní kategorie? Hodnocení: Zodpovězeno 2) Jak bylo definováno buzení od vozovky? Hodnocení: Zodpovězeno 3) Měnil jste další parametry při porovnávání "motion ratio"? Hodnocení: Zodpovězeno 4) Proč si myslíte, že poloměr rejdu způsobí lepší odezvu při zatáčení? Hodnocení: Zodpovězeno 5) Zvažoval jste vliv umístění řízení? Hodnocení: Zodpovězeno 6) Jakým způsobem by byla zajištěna trakce při použití diferenciálu? Hodnocení: Zodpovězeno
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO