Systém pro podporu sledování a řízení IT dle DCMM

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Developeri v IT tíme vidia IT manažment ako vedúcich ich oddelenia a IT projektov. Úzkoprsosť manažmentu spoločnosti je často videná ako problém v riadení IT. Avšak v DCMM terminológii sa od vedúcich manažmentu vyžaduje rovnocenná diskusia medzi oboma účastníkmi. Pri rovnocennej diskusii to má za pozitívny dopad na pracovníkov IT a riešenia IT projektu, než pri nerovnocennej komunikácií. Navrhovaný systém umožňuje uživateľom (IT manažérom) manažovať a zobrazovať zdroje IT oddelenia, aktuálny stav projektu a aktuálny pohľad na manažment IT v DCMM perspektíve. Hlavné zameranie je kladené na extrakciu záznamov z rôznych nástrojov, ktoré sú spojené do príbehov. Tieto príbehy vytvárajú reťazec navzájom súvisiacich krokov, ktoré majú buď pozitívny alebo negatívny dopad na podnikanie. DCMM metriky boli realizované pre pomoc IT manažmentu aby sa vďaka ním vedel rozhodnúť ísť v smere nových myšlienok alebo sa držať ďaleko od inovácií. Pri použití nástroja, je manažmentu podniku ľahšie určiť, či DCMM pomôže danej spoločnosti byť inovatívna alebo či sa má rozhodnúť zostať v užívaní aktuálneho manažérskeho modelu. Na základe aktuálnych a predošlých udalostí odohraných vo firme, ktoré sa zobrazia je nutné vykonať manažérsku analýzu pre zistenie nových vedomostí.
IT development team sees IT management as leaders that keep IT department and IT projects going. Close-mindedness of the company management is seen often as a problem of IT management. However in DCMM terminology, leads of the management should discuss problems between the two parties in even matter. Discussion in such way has positive impact on the IT department employees and the product development. The proposed system allows users (IT managers) to manage and visualise IT department resources, project stage and current IT management of project in DCMM perspective. The main focus is set to extraction of a set of records from various tools that are coupled to stories. These stories forms a sequence of related steps that have positive or negative impact on business. The DCMM metrics were implemented to help IT management decide based on the metric whether to go with new ideas or to stay away from being innovative. While using the implemented system a management is able to choose whether sticking with DCMM helps to be innovative or whether the company should stick with current management model. Based on the current and previous events that happened which created tool shows, there is need to use management analysis to gain new knowledge.
Description
Citation
VAŠKO, M. Systém pro podporu sledování a řízení IT dle DCMM [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2021.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
en
Study field
Počítačové sítě a komunikace
Comittee
doc. Dr. Ing. Dušan Kolář (předseda) prof. Ing. Tomáš Hruška, CSc. (místopředseda) Ing. Petr Matoušek, Ph.D., M.A. (člen) prof. RNDr. Alexandr Meduna, CSc. (člen) Ing. Libor Polčák, Ph.D. (člen) RNDr. Marek Rychlý, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2021-06-22
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázku přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědi studenta na položenou otázku rozhodla práci hodnotit stupněm " B ". Otázky u obhajoby: Bez otázek. Veškeré nejasnosti, dotazy atp. byly zodpovězeny již při demostraci řešení studentem. Komise, například: Který "machine learning" jste použil?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO