Globální osvětlení v reálném čase

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Práca sa zaoberá fotorealistickým zobrazovaním a výpočtom globálneho osvetlenia v reálnom čase. V práci sú preskúmané metódy používané na výpočet globálnej iluminácie v reálnom čase, z ktorých bola vybratá state of the art metóda -- Dynamic Diffuse Global Illumination with Ray-Traced Irradiance Fields, ktorá na výpočet osvetlenia používa hardvérovú podporu sledovania lúčov. Použitie hardvérového sledovania lúčov vyžaduje novú generáciu grafických API a pre prácu bol vybraný Vulkan. 
This thesis deals with photorealistic rendering and real-time global illumination. Thesis contains overview of algorithms used for real-time global illumination of which the Dynamic Diffuse Global Illumination with Ray-Traced Irradiance Fields was implemented. This algorithm uses hardware accelerated ray tracing to compute global illumination in a scene. Hardware ray tracing requires use of new generation of graphics API from which Vulkan was choosen for this thesis. 
Description
Citation
KARAS, M. Globální osvětlení v reálném čase [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2021.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Počítačová grafika a interakce
Comittee
doc. Dr. Ing. Jan Černocký (předseda) prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (místopředseda) Ing. David Bařina, Ph.D. (člen) Ing. Vítězslav Beran, Ph.D. (člen) Ing. Ondřej Lengál, Ph.D. (člen) prof. Dr. Ing. Pavel Zemčík (člen)
Date of acceptance
2021-06-24
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm A. Otázky u obhajoby: Citace z textu: "...pokiaľ budú plôšky natočené jedným smerom, objekt bude dokonalé zrkadlo. V skutočnosti nie je povrch žiadneho objektu dokonale hladký a preto tento model považujeme ako fyzikálne založený. Avšak, tento model dobre aproximuje realitu...". Uvádíte, že je možné daným modelem simulovat dokonalé zrcadlo, následně tvrdíte že nic takového ve skutečnosti neexistuje a proto je daný model dobrý pro aproximaci reality? Prosím objasněte toto tvrzení jelikož zde není jasná logická návaznost myšlenek. V kapitole 4.3.2 mluvíte o voxelizaci scény. Procesem voxelizace se často rozumí převod povrchové reprezentace geometrie na voxelovou. Ve Vašem případě však, podle popisu v textu, geometrie není v tomto procesu uvažována a jedná se pouze o uniformní dělení prostoru? Jak s tím pak souvisí dále popsaný BVH strom? Použil jste a implementoval existujicí metodu? Jaké je typické využití vámi použité metody?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO