Study on the wheel/rail adhesion restoration and damage evolution in the single application of alumina particles

Loading...
Thumbnail Image
Date
2019-04-30
ORCID
Advisor
Referee
Mark
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Elsevier
Altmetrics
Abstract
The aim of this study is to explore the wheel/rail adhesion restoration performance of alumina particles and the comparison between the continuous and single application test strategies in twin disc simulation. The results indicate that the single application test strategy performs better on evaluating the adhesion restoring ability of solid particles. In the single application tests, the restored adhesion coefficient increases with the applied alumina quantity and final gets stable when the quantity exceeds 2 g (0.607 g/m). However, the increase of alumina quality could always extend the duration of restored adhesion. The alumina particles at the size in the range of 0.075–0.15mm showed the best adhesion restoration and the longest duration was achieved at the size of 0.15 mm. In addition, it is observed that the serious damage is mainly caused in the particles crushing process, and will be gradually ground off in the following long running to have no threat on the serving life of the wheel and the rail. and the rail.
Cílem studie bylo objasnit schopnost částic oxidu hlinitého obnovovat a udržovat přijatelnou adhezi ve vodou kontaminovaném kontaktu kola a kolejnice. V této studii byly porovnány dvě možnosti aplikace těchto částic: jednorázová a kontinuální aplikace. Výsledky ukazují, že rychlejší obnovy adheze je dosaženo při jednorázové aplikaci částic. V tomto případě bylo zjištěno, že se zvyšováním aplikovaného množství částic dochází k rychlejší obnově adheze a současně dochází také k prodlužování časového intervalu, kdy adheze nabývá požadovaných hodnot. Tento závěr je platný pro aplikovaná množství do 2 g (0,607 g/m). Nejlepší obnovy adheze bylo docíleno v případě, že se velikost části pohybovala v intervalu od 0,07 do 0,15 mm. Částice o velikosti 0,15 mm současně nejdéle udržovaly adhezi na přijatelné úrovni. Analýza povrchu ukázala, že největší poškození povrchů nastává ihned po aplikaci částic, kdy dochází k drcení těchto částic v kontaktu.
Description
Citation
WEAR. 2019, vol. 426-427, issue Part B, p. 1807-1819.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0043164819300328
Document type
Peer-reviewed
Document version
Accepted version
Date of access to the full text
Language of document
en
Study field
Comittee
Date of acceptance
Defence
Result of defence
Document licence
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Citace PRO