Sustainable Development in Architectural Education

Loading...
Thumbnail Image
Date
2014-11-10
ORCID
Advisor
Referee
Mark
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Trans Tech Publications
Altmetrics
Abstract
At the beginning of the 21st century, architects and urban designers look for solutions that would preserve architectural heritage and historical values and at the same time eliminate land utilization with negative impacts on landscape; they consider economic use of resources and they can be a positive influence on sustainable development. In this process, education of architects and urban designers in the context of sustainable development plays a significant role.
Počátkem 21. století hledají architekti a urbanisté řešení, která při zachování architektonického dědictví a historických hodnot eliminují využití území s negativními účinky pro krajinu, přihlíží k úspornému využívání zdrojů a mohou pozitivně ovlivnit udržitelný rozvoj. Vzdělávání architektů, urbanistů v kontextu trvale udržitelného rozvoje sehrává v tomto procesu významnou roli.
Description
Citation
Trans Tech Publications. 2014, vol. 12, issue 11, p. 153-157.
https://www.scientific.net/AEF.12.153
Document type
Peer-reviewed
Document version
Published version
Date of access to the full text
Language of document
en
Study field
Comittee
Date of acceptance
Defence
Result of defence
Document licence
Creative Commons Attribution 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
Collections
Citace PRO