Methodology for the selection of compensation trade tools in SMEs

Loading...
Thumbnail Image
Date
2014-09-30
ORCID
Advisor
Referee
Mark
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
De Gruyter Open
Altmetrics
Abstract
The main aim of this paper is to determine which factors of business tools are important in Czech companies. To find these factors, theoretical information from the area of trade tools and data from primary research (obtained via questionnaire) were used. These data are applied by a statistical evaluation of selected indicators which could help determine the significance of the indicators in the area being monitored. Activities concerning the management of company finances are also partially incorporated, as due to their close cohesion with business, they cannot be excluded from the field of turnaround management. The business tools described in the paper see excellent usage not only during times of crisis but also in periods of prosperity, when their application provides companies with unique competitive advantages as a way of increasing GDP. The results of the paper confirm the necessity for compensation tools in the business environment and provide the significance level of the compensation tools used. Accurate usage could create an advantage in a global market characterised by high competition.
Cílem článku je nalézt faktory, které jsou v oblasti obchodních nástrojů pro české podniky důležité. Pro nalezení těchto faktorůbylo využito teoretických poznatků v oblasti obchodních nástrojů a dat z primárního výzkumu (získaných prostřednictvím dotazníku). Získaná data byla podrobena statistickému hodnocena, které pomohlo určit význam jednotlivých ukazatelů ve sledované oblasti. Činnosti, které se týkají správy podnikových financí, jsou částečně zahrnuty, neboť nemohou být vyňaty z oblasti řízení vzhledem k jejich úzké provázanosti na podnikání. Popisované obchodní nástroje spatřuje výborné využití v krizových časech i v časech prosperity, kdy jejich aplikace představuje jedinečnou konkurenční výhodu jako způsob zvyšování HDP. Dosažené výsledky, obsažené v článku, potvrzují nezbytnost kompenzačních nástrojů v podnikovém prostředí a poskytují signifikantnní úroveň použitých komenzačních nástrojů. Vhodné použití může vytvořit výhodu na globálním trhu, který se vyznačuje vysokou konkurencí.
Description
Citation
Danube. 2014, vol. 5, issue 3, p. 213-224.
https://sciendo.com/article/10.2478/danb-2014-0012
Document type
Peer-reviewed
Document version
Published version
Date of access to the full text
Language of document
en
Study field
Comittee
Date of acceptance
Defence
Result of defence
Document licence
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Citace PRO