Studie tramvajové tratě ulicí Šumavskou s prodloužením k ulici Sportovní

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Diplomová práce se zabývá trasou nové tramvajové tratě, která spojí stávající tratě na ul. Kounicova a na ul. Štefánikova. Trať pokračuje areálem Jaselských kasáren, ulicí Dělostřeleckou, kde je ukončena tramvajovou smyčkou. Součástí práce byl také návrh nového rozmístění zastávek.
The master‘s thesis deals with a line of a new tram track, which will merge the current tracks in the street Kounicova and in the street Štefánikova. The track continues through the area of Jasels barracks, through the street Dělostřelecká, where its ended by a tram loop. A part of the thesis was also a design of the new stop layout.
Description
Citation
LUDVÍK, M. Studie tramvajové tratě ulicí Šumavskou s prodloužením k ulici Sportovní [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2022.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
prof. Ing. Libor Ižvolt, Ph.D. - předseda, doc. Ing. Otto Plášek, Ph.D. - místopředseda, Ing. Erik Dušek - tajemník, Ing. Jan Valehrach - člen, doc. Ing. Hana Krejčiříková, CSc. - člen, Ing. Tibor Trnovszký - člen, Ing. Petr Rotschein - člen, Ing. Lukáš Sobotka - člen,
Date of acceptance
2022-02-01
Defence
Student Bc. Matěj Ludvík nejprve prezentoval svoji závěrečnou práci s názvem Studie tramvajové trati ulicí Šumavskou s prodloužením k ulici Sportovní. Dále byl přečten posudek vedoucího práce a posudek oponenta. Otázky oponenta: 1) Jakým způsobem lze upravit sklon TT na rameni křižovatky v ul. Dělostřelecká tak, aby byl splněn požadavek na max. podélný sklon 50 promile? Student popsal možnost úpravy sklonu TT v křižovatce. 2) Z jakého důvodu je ve vzorovém řezu kolejový obrubník navržen vně tramvajového pásu? Student vysvětlil, proč obrubník navrhnul tímto způsobem. Nejspíš došlo k nepochopení oponentem. 3) Je v ul. Šumavská možné zúžit osovou vzdálenost kolejí na 3 m? Student vysvětlil, proč navrhnul danou osovou vzdálenost. 4) Jaká je bilance úbytku parkovacích stání v ul. Šumavská a Dělostřelecká (včetně neoficiálních stání)? Umožňoval by uliční profil 25-26 m zřízení oboustranného parkovacího stání a stromořadí? Student popsal, jak jinak by šlo řešit zeleň a parkovací stání v ulici. Uznal připomínku oponenta ohledně stromořadí, které zabere menší šířku. 5) Je možné zvýšit návrhovou rychlost v obloukových větvích kolejových konstrukcí (myšleno po projetí rozřazovací výhybkové výměny)? Resp. z jakého důvodu je ve směrových obloucích navržen tak nízký nedostatek převýšení (nevyrovnané příčné zrychlení)? Student vysvětlil, proč nenavrhnul vyšší rychlost ve zmíněných obloucích. 6) Jaký je uvažovaný schůdný prostor mezi obrysem vozidla (odstavenými tramvajovými soupravami) a zárubní zdí? Student popsal jak velký prostor je. 7) Bylo zvažováno užití rozřazovacích výhybkových výměn a z jakého důvodu od nich bylo upuštěno? Student vysvětlil, proč navrhnul tento druh výměn a proč. 8) Jaká je cca vzdálenost od osy krajní koleje TT k přilehlým bytovým domům v ul. Šumavská? Novostavba TT má přísnější hlukové limity a nelze užít limity staré hlukové zátěže. Student popsal vzdálenost osy od bytových domů. doc. Plášek - Okomentoval navrhované řešení a diskutoval se studentem. prof. Ižvolt - Měla by se navrhnout konstrukce, která omezuje hluk. Dělal jste nějakou hlukovou studii nebo ověřoval jste křižovatky matematicky nebo analyticky? Nedělal, neřešil. Ing. Sobotka - Navrhujete velké množství sjezdů, bude třeba řešit rozhledové poměry. Řešil jste je nějak? Bohužel jsem to z časových důvodů nezvládl.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO