Bez názvu

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění
Abstract
Dílo pokládající si otázku, zdali zachází lidé s přírodou nebo příroda s lidmi a zdali je zapotřebí dělit svět na lidi a přírodu. Počátečním impulsem pro tvorbu bylo vytvořit koncept konceptu (rekurzivní formou), zároveň je patrná silná inspirace počátky konceptuálního umění a formy dokumentace prvních počinů akčního umění. Hlavním motivem je klacek. Jedná se o sérii záznamů zhruba dvou tisíce drobných performancí, u kterých není na první pohled zřejmé, zdali se staly či nikoliv, přičemž je patrné, že naráží na otázku krize identit. Práce taktéž průběžně zkoumá možnost vzniku významu s vědomím rizika, že žádný význam možná vůbec nevzniká. Jednotlivé performance probíhaly kontinuálně od konce listopadu ruku 2021 do přibližně doby, ve které je sepisována tato textová část práce. Finální prezentace díla probíhá formou instalace, jejíž součástí je dokumentace jednotlivých performancí.
The artwork investigates the dilemma about it being necessary to divide the world between the categories of people and nature. The initial impulse was to create a concept of the concept. The main motif is a wooden stick. It is a series of around 2000 small performances (documented on A4 format paper), for which it is not clear whether they have happened or not, and it encounters the issue of identity crisis. The work also continuously examines the possibility of the emergence of meaning with the risk that no meaning may arise at all.
Description
Citation
FICKEROVÁ, H. Bez názvu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění. .
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Intermediální a digitální tvorba
Comittee
doc. Mgr. Art. Svätopluk Mikyta (předseda) MgA. Katarína Hládeková, Ph.D. (člen) doc. MgA. Barbora Klímová, ArtD. (člen) MgA. Matěj Smetana, Ph.D. (člen) prof. akad. soch. Michal Gabriel (člen) doc. Mgr. Tomáš Medek (člen) MgA. Lenka Veselá (člen) prof. akad. soch. Tomáš Ruller (člen) MgA. Jiří Skála (člen) Mgr. Michal Novotný, Ph.D. (člen) MgA. Josef Bolf (člen) Mgr. Kateřina Štroblová, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
Defence
Diplomantka odprezentovala obhajobu diplomové práce a zaměřila se na genezi vzniku díla, jeho kontextualizaci a motivace vedoucí k jeho vytvoření. Poté byl přečten posudek vedoucího a posudek oponenta diplomové práce. V následující diskusi diplomantka odpověděla na dotazy vedoucího a oponenta diplomové práce a zaměřila se na povahu toho, co práce je – jestli je objektem nebo performancí. Podle diplomantky jde o objekt a performance je jenom jedním aspektem práce. Na otázku, jestli by práce mohla být ničím, odpověděla, že i tohle je jedna z možných verzí práce. Otázky vedoucího zodpověděla přesvědčivě. Poté následovala širší diskuse. Jedna z otázek směrovala k k podobnosti jiné práce z ateliéru. Diplomantka argumentovala rozdílností povah výstupů i přístupu k práci s předmětem zájmu. Na otázku o východiskách formální povaze objektu (A4 blok tištěn na šířku) odpověděla, že ji k volbě formy vedly víceméně subjektivní preference, zároveň ale naznačila, že záměrem bylo reagovat na dějiny konceptuálního umění. Na otázku rámce díla diplomantka odpověděla, že se jedná o komentář k uměleckému provozu, a proto nemusí jít o konceptuálně konzistentní dílo. Podle diplomantky jde hlavně o spoustu otázek a spoustu možných interpretací. Komise se v uzavřené diskusi kriticky hodnotila argumentaci obhajoby a adjustaci práce (upozaďování významu konceptualismu, volba soklu, formát A4 na šířku, font…).
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO