Design obojživelného záchranářského vozidla

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
D
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Práce se zabývá designem záchranářského obojživelného vozidla se zaměřením na záchranu a evakuaci pacientů z nedostupných nebo zaplavených oblastí. Cílem je návrh produktu, který by poskytoval funkci přednemocniční neodkladné péče pacientovi v terénu a který by splňoval podmínky pro integraci mezi záchranářská ambulantní vozidla. Zástupcem obojživelných vozidel se pro tuto práci stává speciální kloubové pásové vozidlo známé jako bandvagn. Práce detailně analyzuje průnik dvou trhů–ambulantního a obojživelného ve snaze nalézt aspekty určující vývoj produktu. Návrh klade důraz na ekonomickou a finanční vyváženost navrhovaného produktu, kterou aplikuje na konstrukční návrh. Samotný design využívá propojení terénního aspektu vozidla s ambulantním a přináší tak nový pohled na tvarování karoserie modulů.
The master thesis deals with the design of an amphibious rescue vehicle with a focus on rescue and evacuation of patients from inaccessible or flooded areas. The aim is to design a product that would fulfill the function of pre-hospital emergency care to the patient in the field and that would meet the conditions for integration between ambulance rescue vehicles. The representative amphibious vehicle for this work is a special articulated tracked vehicle known as a bandvagn. The thesis analyses in detail the intersection of the two markets of ambulance and amphibious in an attempt to find the aspects determining the development of the product. The design puts emphasis on the economic and financial balance of the proposed product, which it places on the product construction. The very design uses the integration of the off-road aspect of the vehicle with the ambulant one to bring a new perspective on the body shape of the modules.
Description
Citation
TRUHLÁŘ, J. Design obojživelného záchranářského vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Průmyslový design ve strojírenství
Comittee
prof. Ing. Martin Hartl, Ph.D. (předseda) doc. akad. soch. Ladislav Křenek, ArtD. (místopředseda) Mgr. Michal Trávníček (člen) doc. MgA. Martin Surman, ArtD. (člen) MgA. David Karásek (člen) doc. Ing. Branislav Jelenčík, ArtD. (člen) Ing. David John (člen)
Date of acceptance
2022-06-14
Defence
Student prezentoval výsledky své diplomové práce a zodpověděl otázky oponenta. MgA. David Karásek 1. Není popsána konstrukce zadní ambulantní části.- zodpovězeno 2. Proč zcela chybí otáčecí reflektory?- zodpovězeno 3. Proč se nedají otevírat okna?- zodpovězeno 4. Jaký je předpoklad sériovosti a kolik by mělo být vyrobeno produktů za rok?- nezodpovězeno Otázky členů komise: 1. prof. Ing. Martin Hartl, Ph. D.- Můžete přesně popsat materiál, ze kterého je vozidlo vyrobeno?- částečně zodpovězeno 2. MgA. David Karásek- Jak se jednotlivé prvky spojují?- částečně zodpovězeno 3. doc. MgA. Martin Surman, ArtD.- Je mezi jednotlivými vrstvami PUR pěna?- částečně zodpovězeno 4. Ing. David John- Co se stane s vozidlem, když se převrhne?- částečně zodpovězeno 5. MgA. David Karásek- Je vhodná úzká specializace vozu?- zodpovězeno 6. prof. Ing. Martin Hartl, Ph. D.- Jaká je maximálně možně vyvinutá rychlost?- zodpovězeno 7. doc. MgA. Martin Surman, ArtD.- Není zadní modul nestabilní?- částečně zodpovězeno 8. doc. MgA. Martin Surman, ArtD.-Jaký je ponor vozidla? částečně zodpovězeno 9. doc. Ing. Branislav Jelenčík, ArtD.- Zadní dveře předního modulu jsou zaoblené, jak to bude s těsněním?- částečně zodpovězeno 10. doc. akad. soch. Ladislav Křenek, ArtD.- Proč jste zvolil příslušný podvozek?- zodpovězeno
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO