Výhledy elektromobility individuální přepravy

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Cílem práce bylo zpracování komplexního přehledu možností využití elektrických prostředků v individuální dopravě, identifikace problémů spojených se zaváděním elektromobility a uvedení možností jejich řešení. Práce se proto zabývala přínosy z hlediska produkce emisí, možnostmi infrastruktury nebo trendy v oblasti dopravy. Vzhledem ke shromážděným informacím pak byla vyvozena potřeba změn v charakteru dopravy, mj. většího využívání lehčích dopravních prostředků nebo sdílené dopravy. Zároveň bude nutné přijmout další opatření v oblasti výroby elektrické energie, která je stále do značné míry závislá na fosilních palivech.
The aim of the thesis was to create a complex summary of the possibilities of the use of electric vehicles in individual transport, identification of the problems connected with the implementation of electromobility and listing the possibilities of their solutions. The thesis therefore dealt with the benefits in terms of emissions production, with the capacity of infrastructure or the trends in transportation. The need of the changes in the system of transportation was concluded based on the gathered information, i.a. greater use of lighter vehicles or shared transport. At the same time, more measures will need to be taken in the field of electricity production, which is still largely dependent on fossil fuels.
Description
Citation
SKOUPÝ, M. Výhledy elektromobility individuální přepravy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Základy strojního inženýrství
Comittee
doc. Ing. Daniel Koutný, Ph.D. (předseda) doc. Ing. David Nečas, Ph.D. (místopředseda) Ing. František Vlašic, Ph.D. (člen) Ing. Petr Šperka, Ph.D. (člen) Ing. Milan Omasta, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2022-06-15
Defence
Student prezentoval výsledky své práce a zodpověděl dotazy: 1) Jaké je vysvětlení o 89% vyšší účinnosti hybridního automobilu na dálnici oproti konvenčnímu automobilu se spalovacím motorem? V dálničním provozu, kde jsou ztráty bržděním minimální a majoritní jsou aerodynamické ztráty mi není jasné kde dojde k úspoře energie. Co vlastně znamená účinnost vyšší o 89%? - zodpovězeno 2) Co znamená roční produkce ekvivalentu CO2 dle typu automobilu? Je produkce brána absolutně bez ohledu na ujeté kilometry, nebo je produkce v tomto grafu normována na určitou ujetou vzdálenost? - zodpovězeno 3) Jaký typ pohonného ústrojí je z hlediska produkce CO2 nejvýhodnější pro městský provoz (se započtením celého životního cyklu vozidla)? - zodpovězeno 4) Jaký typ pohonného ústrojí je z hlediska produkce CO2 nejvýhodnější pro městský provoz (se započtením celého životního cyklu vozidla)? - zodpovězeno Ing. Omasta: Existuje standardní předpokládaná životnost baterii v elektromobilech? - zodpovězeno Doc. Koutný: Od kolika ujetých kilometrů se elektromobil vyplatí oproti klasickému benzinovému? - zodpovězeno Jak jsou hodnoceny elektrokola, elektrokoloběžky? - zodpovězeno
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO