Porovnání emisí osobních vozidel z hlediska jejich životního cyklu

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Táto bakalárska práca rešeršnej povahy sa zaoberá porovnaním emisií jednotlivých typov pohonov osobných vozidiel z hľadiska ich celého životného cyklu. Cieľom bolo popísať súčasné emisné limity vozidiel, rôzne typy pohonných jednotiek a ich emisie vznikajúce pri výrobe, používaní a likvidácií vozidla. Boli porovnávané nie len rôzny typy automobilov so spaľovacím motorom, ale taktiež elektrifikované vozidlá. V závere sú pohonné jednotky na základe emisií zhodnotené s prihliadnutím na aktuálnu situáciu.
This bachelor´s thesis of research nature deals with comparison of emissions of individual types of passenger car´s powertrains in terms of their entire life cycle. The goal was to describe current emission regulations of passenger vehicles, various types of power units they use, and emissions that are created in manufacturing, using and disposal of these vehicles. The comparison includes not only different types of internal combustion engine vehicles, but also electric vehicles. In conclusion were these power units evaluated based on emission considering current situation.
Description
Citation
PLOTT, P. Porovnání emisí osobních vozidel z hlediska jejich životního cyklu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
sk
Study field
Základy strojního inženýrství
Comittee
prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Kučera, Ph.D. (místopředseda) Ing. Lubomír Drápal, Ph.D. (člen) Ing. Jozef Dlugoš, Ph.D. (člen) Ing. Kamil Řehák, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2022-06-15
Defence
Student seznámil odbornou komisi se svojí závěrečnou prací. Následovala část, kdy student odpovídal na následující otázky oponenta: V kapitole 3.2 autor popisuje, že sú elektromobily s vodíkovými článkami (FCEV) doplnené o batériu pre rekuperáciu kinetickej energie pri brzdení, zároveň v tejto kapitole uvádza, že existujú hybridné elektrické vozidlá s vodíkovými článkami (FCHEV) ktoré vznikli úpravou FCEV doplnením o batériu alebo superkondenzátor. Aký je teda rozdiel medzi spomínaným FCEV a FCHEV a aké existujú príklady zo sériovej produkcie alebo aspoň spomedzi konceptov? - ZODPOVĚDĚL V práci je uvedené, že funkciou prevodovky elektromobilu je zvýšiť dojazd. Akým spôsobom prevodovka elektromobilu zvyšuje jeho dojazd? - ZODPOVĚDĚL V práci je uvedené, že niektoré elektromobily využívajú pre pohon elektromotor a niektoré motor-generátor? Aký je rozdiel medzi týmito elektrickými strojmi? - ZODPOVĚDĚL Prečo nemajú palivá B100, XtL G2 a bioNGV v porovnaní na obrázku 24 žiadne emisie Tank-to-Wheel? - ZODPOVĚDĚL Odbornou komisí byly dále položeny tyto otázky týkající se závěrečné práce: Jaký emisní faktor má ve srovnání s celou Evropou Polsko? - ZODPOVĚDĚL Kolik rychlostních stupňů mají převodovky elektromobilů? - ZODPOVĚDĚL Zvyšuje vyšší počet rychlostních stupňů převodovky dojezd elektromobilu? - ZODPOVĚDĚL
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO