Vyhledávací studie obchvatu obcí Nedvězí a Hněvotín

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Předmětem bakalářské práce je vyhledávácí studie obchvatu obcí Nedvězí u Olomouce a Hněvotín. Obce se nachází v Olomouckém kraji, jihozápadně od Olomouce. Obchvat je řešen jako přeložka silnice II/570. Silnice je kategorie S7,5/90. Trasa je vedena severně od obce Nedvězí, poté prochází pod dálnicí D46 již existujícím podjezdem a poté jižně obchází obec Hněvotín. Zpracovány jsou jsou tři varianty, nejvhodnější je zpracována podrobněji. Navržený obchvat by snížil intenzitu dopravy v obcích a tím zvýšil bezpečnost.
The subject of this bachelor thesis is research study of Nedvězí and Hněvotín bypass. Nedvězí and Hněvotín are located in the Olomouc Region, southwest from Olomouc. The bypass is designed as a relaying of exist road II/570. Road is designed as a category S7,5/90. Road leads north around Nedvězí, under highway D46 and then south of Hněvotín. Three variants have been developed, from which the most suitable one is selected and elaborated in detail. The main goal of the study is to reduce traffic intensity and increase safety in the villages.
Description
Citation
ZOUHAROVÁ, M. Vyhledávací studie obchvatu obcí Nedvězí a Hněvotín [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2022.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
doc. Ing. Dušan Stehlík, Ph.D. - předseda, Ing. Michal Radimský, Ph.D. - místopředseda, Ing. Lucie Kejvalová - tajemník, Ing. Martin Všetečka, Ph.D. - člen, doc. Ing. Petr Holcner, Ph.D. - člen, Ing. Tomáš Jakl - člen,
Date of acceptance
2022-06-14
Defence
Studentka v deseti minutách seznámila komisí s obsahem své bakalářské práce Vyhledávací studie obchvatu obcí Nedvězí a Hněvotín. Měla lehce nejistý projev. Dále odpověděla na otázky oponenta: V pracovních příčných řezech je navržen sklon protilehlého svahu nahodile v rozmezí 1:1,75 až 1:2,5, z jakého důvodu? Překlápění komunikace ve směrových obloucích je navrženo v místech s malým sklonem nivelety. Jaká rizika vyplývají z nedodržení výsledného sklonu? Je předložený návrh ve výsledné variantě vyhovující i za předpokladu instalace svodidel na vnitřní straně směrového oblouku pro návrhovou rychlost 90 km/h, a proč? Ve variantě A je navrženo snížení rychlosti na 70 km/h. Jedná se o rychlost návrhovou či dovolenou?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO