Příprava a realizace stavebně technického průzkumu předpjaté mostní konstrukce

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstract
Bakalářská práce se zabývá stavebně technickým průzkumem nosné konstrukce předpjatého levého dálničního mostu ev. č. D2-058..2. Dálniční estakáda se nachází na hranicích mezi Českou a Slovenskou republikou a byla zhotovena v roce 1980. Práce je zaměřená na lokalizaci předpínací výztuže prefabrikovaných nosníků předpolí a zjištění jejího stavu. V teoretické části je popsán princip statického působení železového a předpjatého betonu, základní rozdělení stavebně technického průzkumu konstrukcí a diagnostických metod. Dále jsou uvedeny konkrétní diagnostické metody pro stanovení polohy a stavu předpínací výztuže. V praktické části se práce věnuje analýze nosníků předpolí prostřednictvím georadaru a sekaných sond k výztuži. Výstupem je studie odchylek polohy předpínacích kabelů od projektové dokumentace a určení jejich stavu z hlediska míry koroze a zainjektování.
The bachelor's thesis deals with the technical survey of the load-bearing structure of the left part of prestressed motorway bridge D2-058..2. The bridge is located on the border between the Czechia and Slovakia, and it was built in 1980. The work is focused on locating the prestressing reinforcement of prefabricated beams and determining its condition. The theoretical part describes the principle of static action of reinforced and prestressed concrete, categorization of technical surveys of structures and diagnostic methods. The work also presents specific diagnostic methods for determining the position and condition of prestressing reinforcement. In the practical part, the work deals with the analysis of beams by means of ground penetrating radar and probes for analysis of the condition of reinforcement. The outcome of the work is a study of the deviations of the position of prestressing cables from the original project documentation and determination of their condition in terms of corrosion degree and grouting.
Description
Citation
KUBOVÁ, K. Příprava a realizace stavebně technického průzkumu předpjaté mostní konstrukce [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební. 2022.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukce a dopravní stavby
Comittee
doc. Ing. Petr Cikrle, Ph.D. - předseda, doc. Ing. Pavel Schmid, Ph.D. - místopředseda, Ing. Tereza Komárková, Ph.D. - tajemník, doc. Ing. Ondřej Anton, Ph.D. - člen, doc. Ing. Michal Stehlík, Ph.D. - člen, Ing. Věra Heřmánková, Ph.D. - člen, Ing. Jaromír Láník, Ph.D. - člen, Ing. Tereza Komárková, Ph.D. - člen, Ing. Jan Kryštof - člen, Ing. Jiří Strnad, Ph.D. - člen, Ing. Igor Suza - člen,
Date of acceptance
2022-06-13
Defence
Studentka Klaudie Kubová ve své prezentaci představila mostní konstrukci, která byla předmětem stavebně technického průzkumu. Studentka dále pohovořila o metodice jejího hodnocení - popsala nedestruktivní i destruktivní metody, které následně byly použity v rámci praktické části. Následně prezentovala dosažené výsledky měření, jak tabelárně tak graficky. Prezentace byla doplněna simulacemi, ve kterých byl velmi dobře rozpoznatelný stávající stav vyztužení. V závěru své prezentace studentka popsala dosažené dílčí závěry a také souhrnné zhodnocení. Následovaly dotazy oponenta Ing. Ondřeje Sedláčka: 1) Na straně 26 píšete, že v souladu s platnou legislativou je stavební stav mostů průběžně sledován pomocí mostních prohlídek. V jakých časových intervalech se provádějí běžné a hlavní prohlídky vzhledem k zatřídění mostu do stavebního stavu? 2) V teoretické části BP na straně 20 uvádíte, že použitý georadar udává přesnost lokalizace ± 10 mm, což může stanovit odchylku krytí až 20 mm. Je tento georadar nejvhodnějším nedestruktivním indikátorem pro stanovení krytí výztuže, co je aktuálně na trhu k dispozici? 3) V první kapitole praktické části, která se zabývá odchylkami krytí předpjaté výztuže vůči projektové dokumentaci, je na straně 54 přehledný graf s odchylkami pro všechny dilatační celky předpolí. Čím si vysvětlujete až o 33 % vyšší odchylku krytí v 1. dilatačním celku (DC) oproti ostatním DC mostních předpolí? 4) Opět v první kapitole praktické části jsou zobrazeny liniové skeny sond georadarem ze spodního líce nosníků. Na první pohled není zcela jasně patrné, které tmavě rudé ohnisko studentka vybrala pro analýzu odchylky krytí, jako předpjatý kabel. 5) Co značí v grafickém výstupu liniového skenu rudá ohniska blíže povrchu spodního líce nosníku? 6) Ve druhé kapitole praktické části je na straně 81 obrázek sondy k předpjaté výztuži. Dráty výztuže jsou korodované a chránička není vyplněna injektážní maltou. Proč v nezainjektovaných kanálcích snadněji vzniká koroze a je tak důležité, aby kanálek byl po celé délce plně zainjektovaný? Následovaly dotazy členů komise: doc. Ing. Petr Cikrle, Ph.D. - V jakém místě byly realizované návrty předpínacích kabelů? Ing. Jan Kryštof - Jak je řešeno odvodnění pro konkrétní případ hodnocené konstrukce? Ing. Jiří Strnad, Ph.D. - Co je hlavní úkol injektáže? doc. Ing. Pavel Schmid, Ph.D. - Byla v daném konkrétním případě řešena kondenzace? Studentka na všechny položené dotazy odpověděla bez váhání.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO