Solomonovy dcery

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění
Abstract
Komiks Solomonovy dcery přináší nové pojetí tématu honu na čarodějnice zasazením do období před a během druhé světové války, přičemž vědomě pracuje s asociacemi na dobu, která už je dnes většině lidem pouze zprostředkovaná literaturou a filmem, a i když se některá témata týkající se lidskosti a krutosti stále vynořují, vnímáme toto období s jistým odstupem a komplexním zhodnocením. A právě díky tomu, jak jednoznačná a všem známá jsou fakta, si nyní můžeme dovolit pracovat s prostředím a dobou převážně jako s kulisou, která nám nabízí určité možnosti pro rozvíjení příběhu a estetickou ucelenost.
The Solomon's daughters comic brings a new concept to the topic of witch-hunting. It is situated in the period before and during World War II, consciously working with associations with the time that is only mediated by literature and film to most people these days. Although some topics concerning humanity and cruelty are still emerging, we perceive this period with a certain distance and a comprehensive evaluation. And precisely because of how clear and familiar the facts are, we can now afford to work with the environment and that time mostly as a backdrop that offers us certain opportunities for story development and aesthetic integrity.
Description
Citation
BRŮČKOVÁ, K. Solomonovy dcery [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění. .
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Výtvarná tvorba
Comittee
MgA. Patricie Fexová, Ph.D. (předseda) MgA. Veronika Vlková (člen) doc. MgA. Vasil Artamonov (člen) doc. MgA. Luděk Rathouský (člen) prof. MgA. Petr Kvíčala (člen) MgA. Marie Štindlová (člen) MgA. Ondřej Homola (člen) Mgr. Jana Písaříková, Ph.D. (člen) Mgr. Pavel Kubesa (člen) MgA. Alice Nikitinová (člen)
Date of acceptance
Defence
Na úvod obhajoby představuje vedoucí práce diplomantku a svůj posudek; následuje posudek oponenta. Na posudky studentka reaguje obhajobou, mj. zodpovídá dotaz, v čem je inovativní její práce s tématem komiksu. Následuje rozprava, do níž se zapojuje většina přítomných členek a členů komise. Řešeny jsou otázky provedení malby a konkrétních formálních rozhodnutí (P. Kvíčala), P. Fexová se ptá na roli květin v předsádkách a ve výmalbě galerie (váleček s květinovým vzorem), ptá se také, jak moc ovlivňuje zkušenost s malbou práci s médiem komiksu. V. Artamonov poukazuje na to, že se v komiksu objevují různé stylizace, A. Nikitinová se pozastavuje u kompozic, kde motiv přesahuje okraj viněty. Diskuze se vede také nad způsobem instalace. Studentka na kladené dotazy odpovídá věcně, diskuze je konstruktivní.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO