Elektricky poháněný kompresor pro přeplňování vozidla kategorie Formule Student

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Cieľom tejto diplomovej práce je overiť aplikáciu elektrického kompresoru v monoposte kategórie Formula Student. Práca sa zaoberá tvorbou modelu spaľovacieho motora v prostredí GT-Power. Výsledné hodnoty z tohto experimentu sú neskôr aplikované pri návrhu energetického úložiska pre elektromotor kompresoru. Vo finálnej časti sú potom porovnané monoposty s konvenčným turbodúchadlom a elektrickým kompresorom v závodnej disciplíne Autocross v lap time simulácii.
The main goal of this diploma thesis is to verify the application of the Electric compressor in the Formula Student monopost category. Diploma thesis is focused on the computational model and analysis of the combustion engine in the GT-POWER software. Outputs from this calculation are used for the design of the main parameters of battery pack. In the final part of the thesis, the monoposts with ordinary turbocharger and with the electric compressor are compared in the lap time simulation in the Autocross discipline.
Description
Citation
MATOUŠEK, P. Elektricky poháněný kompresor pro přeplňování vozidla kategorie Formule Student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
sk
Study field
bez specializace
Comittee
prof. Ing. Josef Štětina, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Lubomír Klimeš, Ph.D. (místopředseda) Ing. Jiří Koláček (člen) Ing. Jan Klimeš (člen) Ing. Vojtěch Trusík (člen)
Date of acceptance
2022-06-20
Defence
Student seznámil komisi s výsledky závěrečné práce. Následně odpovídal na otázky oponenta. Otázky oponenta: 1) Jak pomáhá turbodmychadlo jednoválcovému motoru s průtokem vzduchu přes restriktor? Hodnocení: Zodpovězeno 2) Proč je ve dvou bodech měrná efektivní spotřeba vyšší s elektrickým kompresorem než s turbodmychadlem? Hodnocení: Zodpovězeno 3) Jak se projeví režimy pumpování a zahlcení na mechanickém zatížení turbodmychadla? Hodnocení: Zodpovězeno 4) Jaký vliv má odstranění protitlaku na výfukové straně na plnění motoru? Hodnocení: Zodpovězeno 5) Jak se změní rychlost reakce motoru na změnu požadovaného plnícího tlaku s elektrickým kompresorem? Hodnocení: Zodpovězeno Další otázky k závěrečné práci: 6) Nešla by celá simulace vytvořit v GT-Suite? Hodnocení: Zodpovězeno 7) Jak jsou zjištěny jízdní odpory? Hodnocení: Zodpovězeno 8) Jaké jsou limity na battery pack? Hodnocení: Zodpovězeno 9) Jaký je teda Váš hlavní závěr? Doporučil byste Vaše řešení pro aplikaci? Hodnocení: Zodpovězeno 10) Používá tohle řešení někdo z konkurenčních týmů? Hodnocení: Zodpovězeno 11) Jaká toto řešení přináší negativa? Proč se například nepoužívá toto řešení u osobních aut? Hodnocení: Zodpovězeno 12) Battery pack je tedy naprosto samostatný, vyjímatelný a omezení jsou pouze na hmotnost dle pravidel? Hodnocení: Zodpovězeno 13) Je umožněna rekuperace? Hodnocení: Zodpovězeno
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO