Formální modely a jejich aplikace v hudbě

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Predmetom práce je štúdium rôznych formálnych modelov, ktoré sú aplikovateľné v hudbe. Tie, ktoré sme aplikovali v tejto práci sú gramatiky s rozptýleným kontextom a absolútne nelimitovaný hlboký zásobníkovým automat. Aplikované sú na hudobnú štruktúru, ktorá sa skladá z témy a variácií. Téma je hlavná myšlienka nejakej skladby a variácie sú jej obmena rôznymi spôsobmi. Výsledok je algoritmus, ktorý je založený na preklade LL gramatiky s rozptýleným kontextom a stvárňuje tvorbu variácii.
Main subject of this study are different kinds of formal models. We discuss which of them could be applied in music. Those that are applied are scattered context grammars and absolutely unlimited deep pushdown automata. They are applied in music structure as theme and variations. The main topic of a song is the theme, and variations diversify it. Resulting algorithm is based on compilation of a LL scattered context grammar. This algorithm shows how we can generate variations.
Description
Citation
MAKIŠ, J. Formální modely a jejich aplikace v hudbě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2022.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
prof. Ing. Tomáš Vojnar, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Ondřej Ryšavý, Ph.D. (místopředseda) Ing. František Grézl, Ph.D. (člen) Ing. Tomáš Martínek, Ph.D. (člen) Dr. Ing. Petr Peringer (člen)
Date of acceptance
2022-06-13
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B. Otázky u obhajoby: - Prečo pri príklade protipohybu (na str. 38 dole a str. 39 hore) zostáva šiesty tón nezmenený, obzvlášť keďže tón zodpovedajúci očakávanej zmene (c2) je bez problémov využitý v iných variáciách? - Ako náročné by bolo upraviť použitú gramatiku / implementovanú aplikáciu pre podporu všeobecnejších melódií, napr. v iných tóninách, či s poltónovými posuvkami?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO