Systém pro snížení hluku u generátoru využívajícího malého vznětového motoru

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Táto diplomová práca sa zaoberá systémami pre zníženie hluku použiteľných najmä pre malé vznetové generátory. V teoretickej časti práce sú popísané najčastejšie príčiny vzniku hluku spaľovacích jednotiek a možnosti na zníženie takto produkovaného hluku. Experimentálna časť zameraná na meranie vznetového generátora je potom východiskom pre porovnanie parametrov hluku s dátami zo simulácie. Na záver je navrhnuté konštrukčné riešenie výfukového systému, ktorý ponúka lepšie parametre produkovaného hluku.
This thesis deals with noise reduction systems usable especially for small diesel generators. The theoretical part of the work describes the most common causes of noise sources combustion engines and possibilities to reduce the noise produced. The experimental part focused on the measurement of the diesel generator is then the starting point for comparing the noise parameters with the data from the simulation. In the end, the concept of the exhaust system is proposed, which offers better parameters of the produced noise.
Description
Citation
RAFAJ, M. Systém pro snížení hluku u generátoru využívajícího malého vznětového motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
sk
Study field
bez specializace
Comittee
prof. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) Ing. Tomáš Heger (člen) Ing. Marek Bačovský (člen) Ing. František Zapletal, Ph.D. (člen) Ing. Jan Klimeš (člen)
Date of acceptance
2022-06-21
Defence
Student seznámil zkušební komisi s průběhem a výsledky své závěrečné práce. Následně zodpověděl otázky oponenta. Dále odpovídal na otázky členů komise: 1. Vysvětlete fyzikální podstatu modelu tlumiče, na níž je založen software Lotus Engine Simulation. Vysvětlení demonstrujte pomocí rovnic. Otázka byla zodpovězena. 2. Jaký je vliv homogenizace směsi paliva na hluk motoru? Otázka byla zodpovězena. 3. Byla brána v úvahu norma definující podmínky měření hluku generátoru použitého ve Vaši práci? Otázka byla zodpovězena částečně.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO