Napjatostně deformační analýza rámu motocyklu

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Diplomová práce je zaměřena na napjatostně deformační analýzu rámu motocyklu, ve které jsou kontrolovány a vzájemně porovnávány dvě varianty konstrukce. První část práce se věnuje rozboru jednotlivých jízdních stavů a výpočtu jejich zatížení. Druhá část práce se zabývá pevnostní analýzou, která slouží k určení bezpečnosti rámů. Na základě výsledků pevnostních analýz je inovovaný rám vyhodnocen a jsou doporučeny konstrukční úpravy k navýšení tuhosti a bezpečnosti konstrukce. V závěru je celá diplomová práce shrnuta a vyhodnocena. Tato práce vznikla ve spolupráci s firmou Jawa Moto spol. s r.o., která poskytla potřebné podklady.
The diploma thesis is focused on the stress-strain analysis of a motorcycle frame, in which two variants of the structure are checked and compared. The first part of the work is devoted to the analysis of individual driving conditions and the calculation of their load. The second part deals with strength analysis, which is used to determine the safety of frames. Based on the results of strength analyzes, the innovated frame is evaluated, and structural modifications are recommended to increase the rigidity and safety of the structure. In conclusion, the whole diploma thesis is summarized and evaluated. This work was created in cooperation with Jawa Moto spol. s r.o., which provided the necessary documents.
Description
Citation
ADLOF, M. Napjatostně deformační analýza rámu motocyklu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
bez specializace
Comittee
prof. Ing. František Bauer, CSc. (předseda) doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (místopředseda) Ing. Jiří Koláček (člen) Ing. Marek Slovák (člen) Ing. Zdeněk Novosad (člen) Ing. Lukáš Šopík (člen)
Date of acceptance
2022-06-21
Defence
Student seznámil zkušební komisi s výsledky své závěrečné práce. Následně odpovídal na otázky oponenta. Otázky oponenta: 1) V kapitole 4 uvádíte, že pro zahrnutí dynamických vlivů nerovnosti vozovky je užit statický koeficient násobení hmotnosti. Jaké jiné přesnější metody pro zjištění skutečných působících sil by se daly použít? Hodnocení: Zodpovězeno. 2) Při výpočtu zatěžovacího stavu brzdění předním kolem (strana 36) uvádíte, že byl uvažován maximální součinitel tření vozovky f0 = 1. Jak se tento koeficient liší pro různé povrchy a může být i větší než 1? Hodnocení: Zodpovězeno. 3) V kapitole 9.5 popisujete metodu hot-spot stress, podle které vyhodnocujete napětí v místě svaru. Byla tato metoda použita i u předchozích analýz (9.1-9.4), kde byla taktéž zjištěna maximální napětí v podobných místech? Hodnocení: Zodpovězeno. Dále odpovídal na otázky členů komise: 1)Jedná se o cestovní motocykl? Uvažoval se při zatěžování i spolujezdce? S jakou váhou se počítalo při zatížení motocyklu? Hodnocení: Zodpovězeno. 2) Zabýval jste se únavovou bezpečností rámu motocyklu? Hodnocení: Zodpovězeno. 3) Proveďte rozbor síl působící na zadní kolo motocyklu. Na čem je závislé zatížení zadního kola? Jaká je závislost součinitele tření a adheze? Hodnocení: Zodpovězeno. 4) Jakým způsobem by jste postupoval při určení životnosti rámu motocyklu? Hodnocení: Zodpovězeno.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO