Konstrukční návrh zařízení pro měření aerodynamicky relevantních parametrů pláště pneumatiky osobních vozidel

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá problematikou měření parametrů pneumatik a jejich vlivem na aerodynamiku vozidel. Cílem je vytvořit konstrukční návrh testovacího zařízení pneumatik spolu s vhodnou metodou vyhodnocení získaných výsledků. V teoretické části je uveden přehled aktuálně používaných metod testování pneumatik. Následuje průzkum trhu za účelem výběru vyhovujících komponentů pro navrhované měřící stanoviště. Výstupem praktické části práce je sestavení řešiče ve formě Matlab skriptu a konstrukční návrh s potřebnou výkresovou dokumentací.
This diploma thesis deals with the issue of measuring tire parameters and their impact on vehicle aerodynamics. The aim is to create a design of the tire test equipment together with a suitable method for evaluating obtained results. The theoretical part provides an overview of currently used tire testing methods. The market research follows in order to select suitable components for the proposed measuring station. The output of the practical part of the work is the assembly of the solver in the form of a Matlab script and a design with the necessary drawing documentation.
Description
Citation
KOJECKÝ, R. Konstrukční návrh zařízení pro měření aerodynamicky relevantních parametrů pláště pneumatiky osobních vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
bez specializace
Comittee
doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (místopředseda) Ing. František Zapletal, Ph.D. (člen) Ing. Lukáš Šopík (člen) Ing. Marek Bačovský (člen)
Date of acceptance
2022-06-22
Defence
Student seznámil zkušební komisi s průběhem a výsledky své závěrečné práce. Následně zodpověděl otázky oponenta. Dále odpovídal na otázky členů komise: Provedené měření plochy pneumatiky v CP bylo provedeno s nulovími otáčky kola? Zodpovězeno Měření probíhalo při zatěžování nebo i idlehčování pneumatiky vertikální silou? Zodpovězeno Jaká je závislost délky stopy s radiálním zatížením pneumatiky? Nezodpovězeno Graf v odpovědi oponenta - měření bylo provedeno ve statické poloze nebo při rotaci pneumatiky? Zodpovězeno částečně Jaké jsou vstupy a výstupy softwaru MACH 4? Zodpovězeno Jak je možné nastavit / zjistit odklon kola na zkušebním zařízení? Zodpovězeno Jak se na konstrukci a měření může projevit nastavený odklon kola? Zodpovězeno V případě použití neomezené licence softwaru pro MKP výpočty by jste přistupoval jakým způsobem k vypracování práce? Zodpovězeno S jakým napětím pracuje el. motor v zástavbě zařízení? Zodpovězeno Co je to zmíněná emisní stopa? Zodpovězeno Co je to indukovaný vzdušný odpor? Zodpovězeno
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO