Vliv nastavení geometrie podvozku nákladního vozidla na opotřebení běhounu pneumatiky a spotřebu paliva

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství
Abstract
Práce se zabývá vlivem nastavení geometrie přední nápravy u nákladních vozidel na spotřebu paliva a opotřebení běhounu pneumatik. Za účelem vyhodnocení vlivů byla provedena série testů v provozu na několika nákladních vozidlech s rozdílně nastavenou geometrií přední nápravy. V průběhu jízdních testů byla sbírána data o opotřebení a o spotřebě paliva. Vyhodnocení dat vedlo k určení vlivů. Vliv nastavení geometrie přední nápravy na opotřebení běhounu pneumatik se podařilo prokázat. Vliv nastavení geometrie na spotřebu je též možný, ale v porovnání s ostatními faktory ovlivňujícími spotřebu je spíše minoritní.
Goal of this thesis is to study influence of vehicle geometry on tire durability and fuel consumption. To find out the results, a series of tests in real traffic was performed on different vehicles with different settings of front axle geometry. Data was processed in order to determine the influence. It was proven that geometry influences the tire durability significantly. Influence on fuel consumption is also possible but other factors can affect the consumption more.
Description
Citation
SLÁMA, V. Vliv nastavení geometrie podvozku nákladního vozidla na opotřebení běhounu pneumatiky a spotřebu paliva [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2022.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
bez specializace
Comittee
doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Ivo Drahotský, Ph.D. (místopředseda) prof. Ing. Karel Pospíšil, Ph.D., LL.M. (člen) doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D., dr. h. c. (člen) Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (člen) Ing. Michal Vintr, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Novotný (člen)
Date of acceptance
2022-06-21
Defence
Student během vymezeného času seznámil státní zkušební komisi se svou diplomovou prací zaměřenou na vliv nastavení geometrie podvozku na opotřebení běhounu pneumatik. Během obhajoby své diplomové práce student využíval logicky uspořádanou a přehlednou prezentaci. Dále odpověděl na otázky oponenta a následně i na otázky položené členy komise. Posuzoval jste opotřebení pneumatik v závislosti na straně montáže?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO