Dynamika rotorů moderních turbodmychadel

Abstract
Tato disertační práce se zabývá dynamikou rotační soustavy moderních turbodmychadel. V první části začíná predikcí (kritických otáček, predikce začátku nestability typu víření a tlučení oleje) programem XLTRC2 a porovnáváním s naměřenými daty (kaskádový diagram, pohyb hřídele v čase, FFT analýza). Soupisem metodiky měření pro detekci kritických otáček turbodmychadla (EMA), vytvořením měřicího software pro dlouhodobé monitorování a redukci výstupních dat výše zmíněné metodiky měření. Zjištění kritických otáček definovaných metodikou měření bez použití simulačního software s naměřenými daty z Kaskádového diagramu, pohybem rotoru v ložisku shaft motion, FFT analýzy a výsledky z měření vlastních frekvencí. Porovnání predikovaných dat (kritických otáček, predikce začátku nestability typu víření a tlučení oleje) programem XLTRC2 s hodnotami naměřenými mnou navrženým postupem měření (kaskádový diagram, shaft motion, FFT analýza)
This dissertation thesis consists rotordynamics of modern turbocharger. First part begins with prediction of critical speed, prediction of onset instability of oil whirl and oil whip by XLTRC2 and comparison with measured data (Cascade diagram, shaft motion, FFT analysis). List of measurement method for the detection of the natural frequency of turbocharger (EMA). Create software for long term monitoring and recording and output data size reduction. Detection of critical speed by defined measurement methodology without using software simulation with measured data from the Cascade diagram, move the rotor shaft motion in the bearing, FFT analysis and results from measurements of natural frequencies. Comparison of predicted data (critical speed, prediction of onset instability) program XLTRC2 with the values measured by this approach measurement (waterfall diagram, shaft motion, FFT analysis)
Description
Citation
FRYŠČOK, T. Dynamika rotorů moderních turbodmychadel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. .
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukční a procesní inženýrství
Comittee
prof. Ing. Stanislav Beroun, CSc. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kaplan, CSc. (člen) Ing. Radim Dundálek, Ph.D. (člen) prof. Ing. František Bauer, CSc. (člen) doc. Ing. Miroslav Havlíček, CSc. (člen)
Date of acceptance
Defence
DDP se věnuje vysoce aktuálnímu problému, dynamice rotorů plnicích turbodmychadel (vlliv na dlouhodobou životnost a na spolehlivost plnicích agregátů). Disertant vytvořil výpočtový a experimentální algoritmus pro identifikaci kritických otáček rotorů TBD. Práce má potřebný potenciál pro využití v praxi (ve výzkumu a vývoji TBD, kontrola TBD u výrobce).
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Přístup k plnému textu prostřednictvím internetu byl licenční smlouvou omezen na dobu 5 roku/let
DOI
Collections
Citace PRO