Firemní sebehodnocení jako významný faktor formování konkurenceschopnosti u malých a středních podniků

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Referee
Mark
P
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská
Abstract
Úspěch podnikatelských subjektě v dnešním konkurenčním prostředí je dán mj. i jejich schopností rychle identifikovat a eliminovat mezery ve vlastní výkonnosti. To úzce souvisí s nutností poznání vlastní firmy, které je bezesporu nutnou podmínkou pro získání a udržení vlastní konkurenceschopnosti. Disertační práce reaguje na uvedenou skutečnost a na všeobecnou potřebu zaměřit se na problematiku firemního sebehodnocení a potřebu tvorby vhodné metodiky zlepšovatelsky orientovaného firemního sebehodnocení akceptovatelné pro malé a střední podniky. V disertační práci je problematika firemního sebehodnocení analyzována a hodnocena komplexně i v méně známých souvislostech, což poskytuje ucelený pohled na danou problematiku. Disertační práce vymezuje relevantní pojmy vztahující se k tématu disertační práce a uvádí je do vzájemných souvislostí. Ve vazbě na analýzu současného stavu v oblasti firemního sebehodnocení je zájem směřován zejména na přiblížení nejrozšířeněších a nejznáměších modelů používaných pro firemní sebehodnocení. Velmi důležitou část analytické části disertační práce tvoří vymezení základních přístupů k firemnímu sebehodnocení a bližší specifikace diagnosticky koncipovaného firemního sebehodnocení. Další část disertační práce obsahuje vlastní návrh metodiky firemního sebehodnocení zaměřené na formování a udržování konkurenceschopnosti. Uvedená metodika je založena na diagnosticky orientovaném firemním sebehodnocení a je určena především malým a středním výrobním podnikům certifikovaným dle ISO 9001/2000. Předkládaná metodika, která byla s pozitivním výsledkem ověřena ve středním výrobním podniku, vychází z vlastního rámcového modelu a algoritmu navrženého pro implementaci a realizaci firemního sebehodnocení.
Present highly competitive environment has significantly contributed to the state in which success of entrepreneurial subjects is conditioned among others by their ability to identify and eliminate gaps in their performance as fast as possible. It is inevitably connected with the necessity to know the firm itself, which is one of the unexceptionable condition of reaching and maintaining competitiveness. The dissertation thesis reacts to above shown fact and to generally perceived want of suitable methodology of organizational self-assessment aimed at improvement for small and middle enterprises. The issue of organizational self-assessment is analyzed and assessed complexly in this dissertation thesis. Also less known connections and relationships as to the issue of organizational self-assessment are given here, which provides a desirable comprehensive view. In the dissertation thesis there are also specified relevant definitions relating to the subject of the dissertation thesis. The definitions are specified in mutual relationships, which increases their value in light of their contribution both to theory and to practice. In relation to the analysis of the present state in the sphere of organizational self-assessment, the dissertation thesis introduces the most spread and best known models used for organizational self-assessment. A very important part of the analytical part is created by the determination of basic approaches to organizational self-assessment with closer specification of diagnostically oriented self-assessment. A pivotal part of the dissertation thesis is represented by my own draft of the methodology of organizational self-assessment aimed at formation and maintenance of competitiveness. This methodology is based on diagnostically oriented organizational self-assessment and is intended above all for small and middle manufacturing enterprises that are certified according to the ISO 9001/2000 standard. Submitted methodology was verified with positive result in a middle manufacturing enterprise. The methodology itself is based on a frame model and on an algorithm that should facilitate the implementation and regular realization of the organizational self-assessment.
Description
Citation
BRYCHTA, K. Firemní sebehodnocení jako významný faktor formování konkurenceschopnosti u malých a středních podniků [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2006.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Řízení a ekonomika podniku
Comittee
Date of acceptance
2006-10-10
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO