Elektrické servopohony pro kritické aplikace

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
P
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Disertační práce na téma „Elektrické servopohony pro kritické aplikace“ ucelenou formou analyzuje požadavky a nové trendy v oblasti elektrických servopohonů v oblasti kritických aplikací v letectví. Práce se především věnuje elektronicky komutovanému motoru středních výkonů, a to od funkčního popisu stroje přes dosud známé řídicí algoritmy a jejich porovnání až po návrh vlastního řešení elektrického pohonu. Jsou nastíněny vývojové práce v oblasti leteckého průmyslu od technického zadání, funkčního vzorku, prototypu až po navázání na sériovou výrobu a následnou certifikaci. Jsou rovněž aplikovány moderní metody vývoje založené na matematicko-fyzikálním modelování řešeného systému, které stále hledá své hlubší uplatnění v tomto odvětví. Na příkladu jsou také ukázány optimalizační postupy řídicích algoritmů. Tato práce si rovněž klade za cíl ověřit zjednodušení certifikačních procedur na základě generovaných dokumentů a výstupů z fáze modelování v prostředí MATLAB.
The presented work deals with doctoral thesis named “Electrical drives for critical application”, which is solved in the Institute of Production Machines, Systems and Robotics. The paper tries to subsequently describe the progress during development of electric drive and to introduce the findings reached during project solving. The critical application requirements have been defined at the beginning, especially for the aerospace industry point of view. The work deals with the architecture of the control and power electronic, control software algorithms of the brush and brush-less BLDC motor with respect to the final certification aspects. It is also discussed the effectivness of the new development methods based on the modeling and simulation. The Model Based Design approach have been proved and verified during aircraft onboard equipment development. The findings of these are discussed at the end of this work.
Description
Citation
HUBÍK, V. Elektrické servopohony pro kritické aplikace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Konstrukční a procesní inženýrství
Comittee
prof. Ing. Zdeněk Ehrenberger, DrSc. (předseda) prof. Ing. Otakar Kurka, CSc. (člen) doc. Ing. Čestmír Ondrůšek, CSc. (člen) RNDr. Vladimír Opluštil (člen) prof. Ing. Dušan Maga, Ph.D. (člen) prof. RNDr. Ing. Tomáš Březina, CSc. (člen) prof. Ing. Rudolf Jalovecký, CSc. (člen) doc. Ing. Petr Blecha, Ph.D. (člen) doc. Ing. Zdeněk Hadaš, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2011-06-30
Defence
Předmětem předložené DP je návrh a experimentální ověření typu EC motoru se senzorickým řízením v dynamickém režimu, vhodného pro aplikace v elektromechanických a elektrohydraulických částech v moderních technických soustavách. Na základě metody Model Based Design v prostřední MATLAB/Sinulink jsou vypracovány příslušné algoritmy pro kritické aplikace této pohonné soustavy. Navržená metoda podstatně zkracuje vývojový cyklus přípravy této třídy pohodů i odlišná aplikace do řídících obvodů technicky náročných soustav v oblastech letectví, výrobních strojů a robotických zařízení.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO