Paralelní zpracování signálů pomocí GPU

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstract
Práce v úvodu naznačuje historii vzniku moderních grafických procesorů. V teoretické části textu je popsáno minimum k programovacímu modelu nutnému k naprogramování jednoduchých DSP algoritmů. Další část potom zpracovává tři běžné algoritmy pro zpracování signálu - filtr s konečnou impulsní odezvou, naivní implementaci diskrétní kosinové transformace typu II. a rychlou Fourierovu transformaci. Pro demonstraci paralelních možnosti GPU byl vybrán algoritmus kódování obrazových dat JPEG komprese, na kterém jsou dobře patrné výhody i nevýhody paralelního zpracování dat a kompromisy, po kterých je nutné sáhnout.
In the introduction, the bachelor thesis outlines the origins of modern graphic processors. The theoretical part of the text describes the minimum of required information from parallel programming model essential to program simple DSP algorithms. The next part elaborate on three common DSP algorithms, finite impulse response filter, naive implementation of discrete cosine transform type II, and fast Fourier transform. To demonstrate parallel capability of GPU, algorithm for JPEG compression was chosen as JPEG compression is favorable because it illustrates both advantages and disadvantages of parallel data processing on GPU, and compromises needed to be considered.
Description
Citation
VÁCLAVÍK, J. Paralelní zpracování signálů pomocí GPU [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2013.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Elektronika a sdělovací technika
Comittee
doc. Ing. Jiří Šebesta, Ph.D. (předseda) prof. Ing. Tomáš Kratochvíl, Ph.D. (místopředseda) prof. Dr. Ing. Zbyněk Raida (člen) doc. Ing. Tomáš Frýza, Ph.D. (člen) Ing. Ivo Viščor, Ph.D. (člen) Ing. Luděk Závodný, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2013-08-30
Defence
Student prezentuje výsledky a postupy řešení své diplomové práce. Následně odpovídá na dotazy vedoucího a oponenta práce a na dotazy členů zkušební komise. Doc. Frýza: Srovnejte časovou náročnost výpočtu FFT pro GPU a CPU. Kdy má smysl používat GPU a kdy CPU? Jakým způsobem je možné efektivně implementovat Huffmanovo kódování na grafickou kartu?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO