Specifické podmínky účasti motocyklů v silničním provozu

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
D
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství
Abstract
Abstrakt Tématem této práce je pojednat o specifických podmínkách účasti motocyklů v silničním provozu. Primárně autor zpracováním statistických dat týkajících se silničních dopravních nehod zjistí nejčastější příčiny vedoucí ke vzniku dopravních nehod motocyklů, vytyčí přehled jejich typických nebezpečných situací a zpracuje možnost jejich zabránění, resp. navrhne opatření pro jejich snižování, přičemž vizuální zpracování je řešeno pomocí programu Virtual CRASH. Sekundárně je pak zpracován přehled moderních prvků aktivní a pasivní bezpečnosti motocyklů a jejich vliv na snížení vzniku dopravních nehod, popř. snížení zdravotních rizik jako následků silničních dopravních nehod. Statistická data jsou následně konfrontována se subjektivním vnímáním přímých účastníků silničního provozu, tzn. s řidiči motocyklů. Jejich názory jsou interpretovány pomocí nejčastějších odpovědí z dotazníků, jehož výsledky jsou zahrnuty v poslední části práce. Cíl této práce je ve srovnání obou pohledů – statistických údajů a názorů motocyklistů - na dopravní situaci v ČR. Výsledkem práce je pak reálnější pohled na danou problematiku.
Abstract The main theme of this thesis is to discuss the specific conditions of motorcycles participation in traffic. Primarily the author of the processing of statistical data relating to road traffic accidents found the most frequent causes leading to the accident of motorcycles, set out a list of typical hazardous situations and provide an opportunity to prevent them, respectively propose the concrete steps for their reduction, while visual processing is done using by the Virtual CRASH software. Secondarily, it is then processed an overview by modern elements of active and passive safety of motorcycles and their effect on the reduction of traffic accidents, or reduce health risks as the consequences of road traffic accidents. Statistical data are then confronted with the subjective perception of participation in traffic, concretely with motorcycle riders. Their opinions are interpreted by the most frequent responses from the questionnaires, the results are included in the last part of this thesis. The objective of this work is in the comparison of both perspectives - statistical data and the opinions of motorcyclists - about the traffic situation in the Czech Republic. The result of this work is the more realistic view on the issue.
Description
Citation
SUCHÁ, K. Specifické podmínky účasti motocyklů v silničním provozu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2011.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Expertní inženýrství v dopravě
Comittee
doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D. (předseda) Ing. Josef Libertín, CSc. (místopředseda) Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (člen) Ing. Michal Vintr, Ph.D. (člen) Ing. Jaroslav Kudláček (člen)
Date of acceptance
2011-06-20
Defence
Diplomantka seznámila státní zkušební komisi se svou závěrečnou prací, jejíž hlavní náplní byly specifické podmínky účasti motocyklů v silničním provozu. Závěrečnou práci obhajovala jasně a srozumitelně. Z jejího přednesu bylo zřejmé, že k řešeným úkolům přistupovala zodpovědně. Diplomantka zodpověděla otázky komise. Státní zkušební komise závěrem konstatovala, že diplomantka svou závěrečnou práci obhájila.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO