Stanovení dynamických vlastnosti rotoru turbodmychadla

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Tato diplomová práce je zaměřena na dynamické chování rotoru turbodmychadla. Jedná se o sériové turbodmychadlo montované do nákladních vozidel. V první polovině práce je zpracována rešerše této problematiky a možnosti výběru jednotlivých metod. Druhá, praktická část, je rozdělena na experimentální a výpočtovou. Úkolem je zjištění dynamických vlastností rotoru pomocí experimentu a jeho porovnání s teoretickým výpočtem v programu ANSYS. Jak v experimentu, tak ve výpočtu bude použita modální analýza volného rotoru a harmonická analýza rotoru pevně uchyceného, pravděpodobně v místě ložisek. Všechna experimentálně naměřená data budou zpracována matematicko-fyzikálními přístupy, jako je například FFT analýza a Campbelův diagram. Ve výpočtové části budou na výběr dva hlavní typy výpočtového modelu, které budou ještě detailněji rozděleny. Cílem práce je nalezení ideálního výpočtového modelu tak, aby výsledky vycházely co nejblíže experimentu, tzn. nalezení správných materiálových a fyzikálních konstant, správná volba sítě modelu a vhodné okrajové podmínky. Zároveň bude zohledněn výpočtový čas s ohledem na složitost modelu a přesnost výsledků v porovnání s naměřenými daty.
This diploma thesis deals with dynamic behaviour of a turbocharger rotor. The subject is a stock turbocharger for commercial vehicles. The research will be mentioned in the first part of the thesis as well as methods of processing. The second, practical part is divided into two divisions. They are both experimental and computational. The aim is finding of rotordynamic behaviour by an experiment and its comparing with a computational model in ANSYS software. Modal and harmonic analysis of a free and fixed subject will be used by both experiment and evaluation. The subject will be fixed where bearings are located during harmonic analysis. All the experimental results will be processed with mathematical and physical methods like FFT analysis or Campbel diagram. There will be two main types of computational models to choose among. These models will be analyzed in detail. The goal of the thesis is to reach results from ANSYS as close as possible with the experimental testing. This includes finding correct material and physical properties, right choice of mesh and right boundary conditions. At the same time the CPU time compared to the model complexity and results accuracy will be considered in a comparison with data obtained by the experiment.
Description
Citation
BLAHA, A. Stanovení dynamických vlastnosti rotoru turbodmychadla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
doc. Ing. Miroslav Havlíček, CSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (místopředseda) Ing. Rudolf Franz, Ph.D. (člen) Ing. Karel Štěpánek (člen) Ing. Marek Slovák (člen)
Date of acceptance
2014-06-17
Defence
Diplomant presentoval výsledky své diplomové práce a následně zodpovědel otázky oponenta. Byly mu položeny doplnující otázky. Jak by vypadal teoretický ideální budící impuls pro zjištění modální analýzy. Student částečně odpověděl. Jaké metody redukce využívá numerický výpočet. Dále byla zodpovězena otázka metody tlumní při výpočtu harmonické analýzy.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO