Elektrická vozidla jako akumulační prvek pro elektrické sítě

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi akumulace elektrické energie pomocí elektrických vozidel a jejich využití k regulačním potřebám elektrické sítě. V úvodu této práce je popsán současný stav elektromobility ve světě spolu s popisem situace v České republice. Dále jsou v úvodní části shrnuty hlavní výhody a nevýhody širokého nasazení elektrických vozidel v dopravě. V druhé části diplomové práce je provedeno rozdělení vozidel do tří hlavních skupin. V třetí části diplomové práce jsou uvedeny používané systémy na akumulaci a generaci energie ve vozidlech. V této části práce jsou jednotlivé parametry akumulačních systémů přehledně porovnány. Další kapitola obsahuje seznam dnešních bateriových elektrických vozidel s jejich důležitými technickými parametry. Pátá kapitola shrnuje možnosti využití elektromobilů pro potřeby elektrické sítě při využití systému Vehicle-to-grid. Podrobněji jsou v této kapitole rozebrány podpůrné služby elektrické sítě v České republice. V poslední části této diplomové práce je vypočten ekonomický potenciál elektrických vozidel při poskytování služeb primární a sekundární regulace.
This master´s thesis deals with possibilities of accumulation electric energy with the electric vehicles and their use for electric grid regulation services. In the introduction of this thesis is characterized the current world-wide state of electromobility, including the Czech Republic. Furthermore are summarized main advantages and disadvantages of the expanded involvement of the electric vehicles in the traffic. In the second part if this Master´s thesis the vehicles are divided into three main groups. The third part of the thesis describes the energy storage and generation units used in vehicles. In this part of the script are each of the energy storage parameters compared. The other chapter includes the list of current battery electric vehicles with all their important technical parameters. The fifth chapter summarizes the possibilities of the use of electric vehicles in the Vehicle-to-grid system. This chapter also discusses in detail the ancillary services of the electric grid in the Czech Republic. In the last part of this Master´s thesis there is calculated an economical potential of electric vehicles providing the primary and secondary regulation.
Description
Citation
NOVÁK, M. Elektrická vozidla jako akumulační prvek pro elektrické sítě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Elektroenergetika
Comittee
prof. Ing. Petr Toman, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Antonín Matoušek, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Žaneta Eleschová, Ph.D. (člen) Ing. Jiří Ptáček, Ph.D. (člen) doc. Ing. Petr Baxant, Ph.D. (člen) doc. Ing. Ilona Lázničková, Ph.D. (člen) doc. Ing. Karel Katovský, Ph.D. (člen) Ing. Branislav Bátora, Ph.D. (člen) doc. Ing. David Topolánek, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2014-06-10
Defence
Student prezentoval svoji diplomovou práci, která se zabývala problematikou využití elektrického vozidla jako akumulačního prvku pro elektrické sítě. Student prezentoval svoji diplomovou práci dobře a přehledně. Na otázky oponentů odpověděl student správně. V následné diskuzi odpovídal na otázky komise. Zejména se jednalo o dotazy, které se zabývaly problematikou regulace, akumulace elektrické energie a životností baterie. Otázky z komise podávali dr. Ptáček, doc. Eleschová a doc. Toman. Na otázky odpověděl správně nebo vyjádřil svůj názor na konkrétní technický problém.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO