Smrštění

Abstract
V této práci, se věnuji tvarům vznikajícím za pomocí deformace. Pomocí této deformace technického prvku, (kterým jsou v tomto případě vyřazené sudy od laminátu) vzniknou tvary a křivky, které mi dávají podklad pro další práci s objektem. Tak přetvářím objekt zdánlivě technický na objekt organický. Následným vrstvením barelů jeden na druhý a přemostěním přechodů mezi sudy, vzniká kompaktní tvarová kompozice vertikálního charakteru s organickým charakterem. Vizí tohoto sloupu by měla být inspirace přírodou či vegetací. Sloup by měl vyjadřovat stálý posun a růst. Tvary, získané deformací jsou příbuzné tvarům, kterých si můžeme povšimnout v přírodě jako takové.
In this work, I deal with emergent shapes using deformation.       With this deformation technical element (which in this case are discarded barrels from fiberglass) resulting shapes and curves that give me a basis for further work with the object. So I transform seemingly technical object to object organic. Subsequent stacking barrels on each other and bridging transitions between drums, creates a compact shape and composition of the vertical nature of the organic character.    The vision of this column should be inspired by nature and vegetation. The column should reflect the steady shift and grow. Shapes obtained deformations are related shapes, which you can perceive in nature as such.
Description
Keywords
V mé závěrečné práci, bych rád předvedl postup, ke kterému jsem se s touto technikou dostal. Implodováním šesti vyřazených sudů od laminátu, vzniklo takzvaných šest dílů skládačky. Jednoduchým variováním, jsem hledal návaznost tvarů mezi barely a začal jsem je stavět na sebe. Jednotlivé spoje jsem svařil, a aby na sebe tvary opravdu navazovaly, potáhl jsem je laminátem se skelným vláknem. Tímto postupem, jsem se dopracoval do výšky zhruba 5, 5 m. Tento rozměr už dělá z věci celkem masivní a manipulačně náročný objekt, který je náročný na stabilitu. Tím jsem na spodní část byl nucen připevnit ocelový kříž. Tento nosný kříž bude pojednán tak, aby nerušil věc jak vizuálně, tak koncepčně. Celý objekt je následně potažen laminátem a skelným vláknem pro zpevnění celého korpusu a pro získání různorodější a hrubší výsledné struktury., In my thesis, I would like to show the procedure to which I got with this technique. Implodováním six discarded barrels from a laminate formed the so-called six parts of the puzzle. A simple variováním, I was looking for continuity between the barrels and shapes I started to build on each other. Individual welded joints I and shapes so that they really followed, I drew a laminate with fiberglass. In this procedure, I had worked up to a height of about 5.5 m, this dimension it makes things a massive total and handling challenging subject that is challenging to stability. Thus I was forced to the bottom of the mount steel base. This supporting cross will be discussed so as to not disturb the thing both visually and conceptually. The whole object is then coated with fiberglass and glass fiber reinforcement for the entire body and to become more diverse and the resulting coarser structure.
Citation
KLIMENT, J. Smrštění [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění. .
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Výtvarné umění - sochařství - volná tvorba
Comittee
prof. akad. soch. Michal Gabriel (předseda) doc. Mgr. Tomáš Medek (člen) prof. akad. soch. Jan Ambrůz (člen) doc. Mgr. Pavel Korbička (člen) doc. akad. soch. Jiří Sobotka (člen) PhDr. Jiří Valoch (člen)
Date of acceptance
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO