Optimalizace kyvadlové nápravy automobilu

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
D
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá optimalizaci zadní kyvadlové nápravy automobilu Škoda 130 RS. Hlavním cílem této práce je snížení hmotnosti zavěšení. Je provedena kinematická analýza a optimalizace kinematiky. Konstrukční část spočívá v návrhu zavěšení na základě silových účinků působících na kolo. Poslední část práce se zabývá analýzou napjatosti nového zavěšení.
This thesis is concerned with the design of Škoda 130 RS rear Semi-Trailing Arm Suspension and fixtures on the body. The main requirement of this thesis is to reduce weight of suspension. It is carried out the kinematic analysis and optimization of the kinematic. The construction part of this thesis provides a design of suspension based on the analysis of forces acting on the car wheel. Last part of the thesis includes of new rear suspension stress analysis.
Description
Citation
VÁVRA, R. Optimalizace kyvadlové nápravy automobilu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
doc. Ing. Miroslav Havlíček, CSc. (předseda) doc. Ing. Pavel Novotný, Ph.D. (místopředseda) Ing. Rudolf Franz, Ph.D. (člen) Ing. Karel Štěpánek (člen) Ing. Marek Slovák (člen)
Date of acceptance
2015-06-18
Defence
Student seznámil komisi s prezentací své diplomové práce. Student dále odpověděl na všechny otázky oponenta. V rámci rozpravy byly objasněny některé termíny týkající se napjatosti a únavové životnosti. Byla zmíněna nejasnost v práci, kdy se nevhodně používá charakteristika meze kluzu vzhledem k cyklickému namáhání.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO