Dvouválcový motocyklový motor

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstract
Tato práce se zabývá vyvažováním setrvačných sil posuvných částí u dvouválcového řadového motocyklového motoru pomocí kyvné páky. Jsou zde uvedeny dva výpočtové přístupy určené k návrhu vyvažovací páky. Výpočtové přístupy jsou poté porovnány. Je navržena a vymodelována kyvná vyvažovací páka a tato podrobena napěťové analýze pomocí MKP modelu vzhledem k meznímu stavu únavy. Dále je navržen klikový hřídel včetně vyvážení setrvačných sil rotačních částí a i tento je podroben napěťové analýze pomocí MKP modelu vzhledem k meznímu stavu únavy.
The main aim of this master’s thesis is balancing of the inertia forces of sliding parts of the twin cylinder motorcycle’s engine by dummy connecting rod. There is description of two computing stances to design dummy connecting rod. Then there is comparison of these computing stances. The dummy connecting rod is designed and the strength analysis is done by FEM method (finite element method) to limit the state of material fatigue. Furthermore, a crankshaft is designed while considering rotation parts’ inertia forces balancing. Finally, a strength analysis by FEM method is done to limit state of material fatigue of the crankshaft
Description
Citation
BOLCEK, A. Dvouválcový motocyklový motor [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Automobilní a dopravní inženýrství
Comittee
prof. Ing. Jiří Stodola, DrSc. (předseda) prof. Ing. Václav Píštěk, DrSc. (místopředseda) doc. Ing. Petr Porteš, Ph.D. (člen) Ing. Zdeněk Hinner (člen) Ing. Jiří Kubíček (člen)
Date of acceptance
2015-06-16
Defence
Pan Adam Bolcek seznámil komisi s průběhem řešení, postupy, obsahem a závěry své diplomové práce. Zodpověděl otázky oponenta: 1) Některé v textu použité veličiny mají stejné označení (Sp je plocha pístu i setrvačná síla), pro úhlovou rychlost jsou uvedeny dva rozměry (s-1 a rad.s-1). 2) Správně uvádíte některé obecné důsledky nedostatečně řešených vibrací motoru. Jaké jsou ekologické aspekty neodstraněných vibrací? Zazněly formální připomínky k členění textu a vzorců v DP.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO