Systémové srovnání měření adheze vozovky

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství
Abstract
Tato práce se zabývá porovnáním různých metod měření protismykových vlastností povrchu vozovky a posouzením, zda mezi výsledky měření těmito metodami existuje funkční závislost. Skládá se z popisu fyzikálních veličin, jež jsou těmito metodami měřeny a zařízení, používaných pro měření těchto veličin. Dále práce obsahuje vlastní měření a porovnání výstupů měření mezi sebou. U jednotlivých metod měření je vidět jejich podobný průběh hodnot a až na dvě výjimky podobný rozdíl výsledků měření mezi jednotlivými měřicími metodami. Při porovnání výsledků se jevil přístroj XL Meter přesnější než přístroj RaceLogic díky jeho vyšší frekvenci záznamu dat. Při početním porovnání Přístrojů XL Meter a multifunkčního zařízení TRT měla konstanta, o kterou se výsledky přístrojů od sebe lišily, hodnotu 0,35, při použití metody proložení výsledných rozdílů hodnot přímkou pak měla konstanta, o kterou se výsledky mezi těmito přístroji lišily, hodnotu 0,33.
This thesis presents a comparison of different methods for measuring road surface skid resistance and an assessment of whether there is a functional dependency in between measurement results of these methods. It consists of a description of the physical quantities, which are measured by these methods and equipment used for these measurements. The work includes the measurement and comparison of measurement outputs with each other. Among the measurement methods there can be seen similar development of their values, with two exceptions there is similar difference between the results of the measurement methods. When comparing the results XL Meter instrument seemed more accurate than the RaceLogic due to its higher frequency of data recording. By using numerical method of comparison between XL Meter device and multipurpose device TRT there was a constant by which the results differed from each instrument, with value of 0,35, using the method of interspacing the resulting differences of values by a line, the resulting constant by which the results differed between the devices had the value of 0,33.
Description
Citation
MIKULEC, R. Systémové srovnání měření adheze vozovky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2015.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Expertní inženýrství v dopravě
Comittee
doc. Ing. Aleš Vémola, Ph.D. (předseda) Ing. Josef Libertín, CSc. (místopředseda) Ing. Albert Bradáč, Ph.D. (člen) doc. Ing. Bc. Marek Semela, Ph.D. (člen) Ing. Michal Vintr, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2015-06-15
Defence
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO