Analýza digitální strategie společnosti Geox S.p.A na německém trhu a návrhy na její zdokonalení

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská
Abstract
Pochopení digitální transformace společností v segmentu Business-to-Customer, to je hlavní smysl teoretické části této práce. Konkrétně, jak je touto transformací ovlivněno vytváření business modelu a digitální strategie společností v retailovém odvětví. Avšak hlavním účelem práce je ukázat tuto transformaci na příkladu obuvní a oděvnické společnosti Geox S.p.A, konkrétně její dceřiné společnosti Geox Deutschland Gbmh (dále jen Geox). Největší důraz je kladen na dvě oblasti digitální transformace. Prvně, jak mohou být využity on-line kanály a technologie obecně spojené s digitalizací ke zvýšení příjmů. Druhou oblastí je zkoumání příležitosti v oblasti sběru dat pomocí digitákních technologii a využití těchto dat s cílem zvýšit úroveň nákupních zkušenosti zákazníků této společnosti. Vyhodnocení úrovně digitalizace německého trhu je založeno na analýze kvalitativních dat, schromážděných ze sekundárních zdrojů. Tato metoda se ukázala být jako velmi efektivní v poskytnutí detailního pohledu do této oblasti. V rámci investigace vlastní digitálni strategie společnosti Geox byly opět většinou použity sekundární data; jen v několika oblastech kde to bylo realistické byly vyhodnoceny primární data. Výsledky analýz odhalily že společnost Geox dala do své digitální transformace poměrně mnoho usílí, primárně v oblastech sjednocování online a offline kanálů, marketingu na sociálních sítí, vývoji content managementu a růstu povědomí o značce Geox díky několika interaktivním kampaním. Nicméně, analýza odhalila i nadmíru slabin v digitální strategii společnosti Geox. Konkrétně nedostačující mobilní strategie, chybějící digitální technologie v kamenných obchodech, nevyhovující spolupráce mezi vedením Geox a lokálními prodejci v tvorbě marketingových kampaní, chabě personalizované webové stránky a nefungující zasílání nabídek na míru konkrétním zákazníkům. Obecně tedy může být konstatováno, že navzdory věnovanému úsilí do digitální transformace se společnosti Geox v některých oblastech nedaří přizpůsobit moderním trendům. Pročež je v závěrečné části práce identifikováno několik doporučení pro společnost Geox, za účelem eliminace slabin zmíněných výše a udržení konkurenceschopnosti do budoucna.
First of all, the theoretical part of thesis should assist reader to understand the digital transformation of companies, how it affects Business-to-Customer segment, especially building the business models and digital strategies of companies in retail industry. Main purpose of this report, however, is to show this digital transformation on live example of footwear and apparel retailer Geox S.p.A, specifically its German subsidiary Geox Deutschland Gmbh (hereinafter Geox). Two main areas of digital transformation are being investigated. Firstly, possibilities of leveraging a digital channels and assets in order to revenue increase. Secondly, opportunities of technology utilization in order to leverage the data from all channels and enhance the customer experience. The evaluation of German market digitalization level is based on secondary analysis of qualitative data, which has proved to be effective way in providing useful insight for chosen topic. The evaluation of Geox’s digital strategy itself is based on analysis of both, primary and secondary data. The results of analyses revealed that Geox put significant effort into its digital transformation; especially in the area of integration online and offline channels, social media marketing, rich content management or growing of brand awareness due to interactive marketing campaigns. However, this report recognizes plenty weaknesses of Geox digital strategy as well. Specifically, missing solid mobile strategy, wanting digital technology in store, substandard cooperation between headquarter and franchisees in marketing campaigns, poorly personalized websites and inadequate tailored offers to customers. Basically, in spite of effort which has been put into its digital transformation, Geox is not truly following contemporary trends. Wherefore, several steps identified in recommendations should be followed by Geox in order to remain competitive in the future.
Description
Citation
PEJCHAL, L. Analýza digitální strategie společnosti Geox S.p.A na německém trhu a návrhy na její zdokonalení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2015.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
en
Study field
European Business and Finance
Comittee
doc. Ing. Robert Zich, Ph.D. (předseda) prof. Ing. et Ing. Stanislav Škapa, Ph.D. (místopředseda) doc. Ing. Marek Zinecker, Ph.D. (člen) doc. Ing. Zdeňka Konečná, Ph.D. (člen) Ing. Vladimíra Bayerová, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2015-09-17
Defence
oponent's question - answered doc. Zinecker: What will be the costs of your project? - answered doc. Zich: What is mobile strategy for you? - answered
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO