Optimization of Aircraft Tracker Parameters

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Referee
Mark
B
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Diplomová práce se zabývá optimalizací systému pro sledování letadel, využívaného pro řízení letového provozu. Je popsána metodika vyhodnocování přesnosti sledovacího systému a přehled relevantních algoritmů pro sledování objektů. Dále jsou navrženy tři přístupy k řešení problému. První se pokouší identifikovat parametry filtrovacích algoritmů pomocí algoritmu Expectation-Maximisation, implementací metody maximální věrohodnosti. Druhý přístup je založen na prostých odhadech parametrů normálního rozložení z naměřených a referenčních dat. Nakonec je zkoumána možnost řešení pomocí optimalizačního algoritmu Evoluční strategie. Závěrečné vyhodnocení ukazuje, že třetí přístup je pro daný problém nejvhodnější.
This Master's thesis deals with a configuration optimization of an aircraft surveillance system, which is being used in the air traffic control. We survey commonly used methodology for a performance evaluation of such surveillance systems and review relevant algorithms for target tracking. Three optimization approaches are explored. The first solution attempts to identify parameters of employed filtering algorithms by using the Expectation-Maximisation algorithm to find corresponding maximum likelihood estimates. The second approach employs a simple distribution fitting to the available measured and reference data. Evolution strategies are examined as the third option. Experimental evaluation shows that the third approach is the most suitable for the problem in hand.
Description
Citation
SAMEK, M. Optimization of Aircraft Tracker Parameters [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2015.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
en
Study field
Informační systémy
Comittee
doc. Dr. Ing. Dušan Kolář (předseda) doc. Ing. Jaroslav Zendulka, CSc. (místopředseda) Doc. Ing. Přemysl Brada, MSc. Ph.D. (člen) doc. Ing. Vladimír Janoušek, Ph.D. (člen) Ing. Šárka Květoňová, Ph.D. (člen) Mgr. Ing. Pavel Očenášek, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2015-06-23
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm B. Otázky u obhajoby: Would it be possible to use more complex structure for modeling the aircraft motion than constant velocity model and constant turn model? What would have to be changed in the state estimator structure? Is it possible to fuse the data from more than 3 sources (radars), how would it influence the designed algorithms.
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO