Návrh automatického systému řízení letu pro proudový letoun

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Referee
Mark
A
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Tato bakalářská práce se zabýva modelováním letových vlastností proudového letadla a následným návrhem a implementací systému pro automatické řízení letu. Jejím cílem bylo na základě veřejně dostupných aerodynamických dat letounu F-16, který má sníženou podélnou stabilitu, implementovat model tohoto letounu a použít tento model jako platformu pro návrh a implementaci systému pro automatické řízení letu založeného na nelineární dynamické inverzi se soustředením se na řízení podélného pohybu letounu, pomocí nastavení požadovaného úhlu náběhu. Testy vytvořeného systému prokázali schopnost dosáhnout a udržet požadovaný úhel náběhu.
This bachelor's thesis deals with the modelling of flight characteristics of a jet airplane and subsequent design and implementation of an automatic flight control system. Its goal was to implement a model of a jet airplane based on publicly available aerodynamic data of F-16 aircraft and use this model as a platform for the design and implementation of an automatic flight control system based on the non-linear dynamic inversion with a focus on controlling the pitch angle of an airplane by setting a desired value of the angle of attack. Conducted tests of the created system proved the ability of the control system to reach and maintain the desired angle of attack.
Description
Citation
KRASŇANSKÝ, M. Návrh automatického systému řízení letu pro proudový letoun [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2015.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
en
Study field
Informační technologie
Comittee
doc. Ing. Vladimír Janoušek, Ph.D. (předseda) doc. Ing. Zdeněk Kotásek, CSc. (místopředseda) doc. Ing. Lukáš Burget, Ph.D. (člen) Ing. Bohuslav Křena, Ph.D. (člen) Ing. Petr Matoušek, Ph.D., M.A. (člen)
Date of acceptance
2015-06-15
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm výborně (A). Otázky u obhajoby: What is the reason for the utilization of a nonlinear control system in a jet aircraft? What control surfaces would you employ to control lateral motion of the aircraft?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO