Hra pro výuku úplných základů programování

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
D
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Hlavním cílem této práce je vytvoření hry pro výuku úplných základů programování . První část této práce se zabývá studiem a analýzou současných her pro výuku programovaní a soudobých principů užívaných ve výukových hrách . Na toto navazuje návrh a implementace rozhraní pro vizuální programování v Unity3d a následná integrace tohoto rozhraní do jednoduché hry , která bude splňovat principy sepsané v první části této práce . Výsledek práce je poté vyhodnocen jak z hlediska technického tak uživatelského , s cílem zjistit efektivitu rozhraní pro vizuální programování a hry samotné jako nástroje pro představení programování .
The main goal of this thesis is to create a game for teaching very basic programming. An analysis of current programming education games and education principles takes up the first part of this thesis. This is followed by a design and implementation of visual programming interface in Unity3d and later integration of this interface into a simple game supporting the foundings from the first part of the thesis. This thesis is then being evaluated from the technical and user perspective with the goal to analyze the effectiveness of both the visual programming interface and the game as a tool to introduce programming to non-coders.
Description
Citation
RONČKA, M. Hra pro výuku úplných základů programování [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2015.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Informační technologie
Comittee
doc. Ing. Richard Růžička, Ph.D., MBA (předseda) prof. Ing. Martin Drahanský, Ph.D. (místopředseda) Ing. Bohuslav Křena, Ph.D. (člen) Ing. Petr Matoušek, Ph.D., M.A. (člen) Ing. Michal Španěl, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2015-08-24
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se poté seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm " D ". Otázky u obhajoby: Popište a diskutujte termín "úplné základy programování". Vyberte a ukažte příklad takových základů. Popište různé cílové skupiny "hry pro výuku základů programování" (aspoň 3) a dále popište, jak by se lišily návrhy takové hry pro tyto různé skupiny. Pro naučení uživatele nějaké znalosti navrhnete a připravíte nějaký koncept (např. VPL) a k němu sadu prvků UI. Co znamená, že je koncept účelný? Jak to zjistíte?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO