Jazyky a překladače v počítačových hrách

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Tento projekt se zabývá nasazením programovacích jazyků a kompilátorů v počítačových hrách. Cílem tohoto projektu je poskytnout mladým laikům motivaci k programování (kterou běžné programování v jazyce Pascal na úrovni středních škol a gymnázií ne vždy poskytuje). Tato idea byla aplikována na vytvořené počítačové hře, která má v sobě integrována několik jazyků, které slouží k vytváření herního obsahu této hry (dobrodružství, kampaně a objekty v nich se vyskytující). Tato hra byla vystavěna na stolní RPG hře Dračí Doupě(TM) od nakladatelství ALTAR(TM).
This project deals with usage of programming languages and compilers in computer games. Purpose of this project is to give young people motivation for programming, which isn't always done by usual work in Pascal at high school. This idea was applied on a developed computer game with has a few integrated languages which can be used for creation of the game's content (adventures, campaigns and objects in them). This computer game was based on a RPG desk game Dragon's Lair (a Czech equivalent of D&D) from ALTAR(TM) publishing company.
Description
Citation
HRANÁČ, J. Jazyky a překladače v počítačových hrách [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2010.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Počítačová grafika a multimédia
Comittee
doc. Dr. Ing. Jan Černocký (předseda) prof. Ing. Tomáš Vojnar, Ph.D. (místopředseda) doc. Dr. Ing. Otto Fučík (člen) prof. Ing. Adam Herout, Ph.D. (člen) Doc. Ing. Vladimír Jáneš, CSc. (člen) RNDr. Marek Rychlý, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2010-06-18
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na dotazy oponenta a na doplňující dotazy členů komise. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené dotazy rozhodla práci hodnotit stupněm "C". Otázky u obhajoby: Jaké programovací techniky si podle vás osvojí student, po té co se naučí pracovat s vámi navrženým skriptovacím jazykem? Myslíte si, že argument estetické dokonalosti je relevantní při obhajobě syntaktických konstrukcí navrhovaného jazyka?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO