Optimalizace nastavení závodního vozu simulátoru TORCS

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
D
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Tato práce pojednává o přírodních optimalizačních technikách, které jsou využity pro řešení problému nastavení závodního vozu. Nejdříve jsou v rámci optimalizačních technik představeny evoluční algoritmy. Největší důraz je kladen na optimalizaci hejnem částic. Nastavení závodního vozu je popsáno v samostatné kapitole spolu s představením simulátoru TORCS. Práce obsahuje veškeré návrhové a implementační části zvolených technik. Hlavním cílem práce je nalezení optimálního nastavení pro různé specifikace okruhů.
This master's thesis is about nature optimalization technigues. Evolution algortihms together with main thesis topic, Particle Swarm Optimization, is introduced in the following chapter. Car setup and simulator TORCS are introduced in next chapter. Design and implementation are introduced in next chapters. Destination of t master's thesis is finding optimal car setups for different curcuits.
Description
Citation
SRNEC, P. Optimalizace nastavení závodního vozu simulátoru TORCS [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2012.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Bioinformatika a biocomputing
Comittee
prof. Ing. Lukáš Sekanina, Ph.D. (předseda) prof. RNDr. Alexandr Meduna, CSc. (místopředseda) Ing. Vladimír Bartík, Ph.D. (člen) Ing. Tomáš Martínek, Ph.D. (člen) doc. PhDr. Karel Pala (člen) Ing. Jaroslav Rozman, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2012-06-20
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na doplňující dotazy přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm " D ". Otázky u obhajoby: Jaká je reálná přesnost nastavovaných parametrů (např. kolik velikostí brzdového kotouče existuje)? Jak by se na kvalitě optimalizace a její časové náročnosti projevilo vhodné omezení stavového prostoru - redukce počtu přípustných hodnot? Uvažoval jste možnost optimalizace pouze části vozu, např. pouze převodovky? Co znamenají údaje 10.000, 20.000 v implementační fázi? Proč jste nevyužil výrazně nižší velikost populace, pokud jste tak limitován časem? Výsledky publikované v práci jsou získány z jednoho běhu, nebo vícero běhů EA? Jak se liší (jaký je rozptyl) času ujetého automatickým řidičem na jedno kolo závodu při shodném nastavení vozu? Jak jste nastavoval parametry EA?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO