Karetní hra Taroky pro mobilní zařízení

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
C
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Tato diplomová práce se zabývá vývojem hry Taroky pro mobilní zařízení. Hra je vyvíjena v programovacím jazyce Java - J2ME. Aplikace umožňuje hrát Taroky jednomu až čtyřem lidem. Inteligence hráčů reprezentovaných mobilním zařízením je implementovaná jako expertní systém. Pravidla expertního systému je možno změnit bez nutnosti rekompilace celé aplikace. Navržený a implementovaný expertní systém využívá jako bázi znalostí odlehčenou verzi jazyka Prolog. Pravidla tohoto systému jsou ve tvaru přesně definovaném touto prací.
This thesis describes development of the Tarot game for mobile devices. The game is developed in Java - J2ME. The application allows to play Tarot to one through four people. The player intelligence represented by the mobile device is implemented as an expert system. The expert system rules can be changed without necessity to recompile the application. Designed and implemented expert system uses a lightweight version of Prolog language as a knowledge base. The system requires the rules of precisely defined form specified in this thesis.
Description
Citation
SYKALA, V. Karetní hra Taroky pro mobilní zařízení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2010.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Inteligentní systémy
Comittee
doc. Dr. Ing. Petr Hanáček (předseda) doc. Ing. František Zbořil, CSc. (místopředseda) prof. RNDr. Alexandr Meduna, CSc. (člen) Prof. Ing. Pavol Návrat, Ph.D. (člen) Dr. Ing. Petr Peringer (člen) Ing. Ivana Burgetová, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2010-06-23
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm C. Otázky u obhajoby: Pro realizaci výstupu jste zvolil prostředí J2ME. Z jakého důvodu? Resp. jaké byly jiné možnosti a jaká byla jejich negativa? V kapitole 4.6. uvádíte, že testujete pravidla i závěry proti starším verzím umělé inteligence. Které přístupy / metody umělé inteligence považujete za "starší verze"? Jako rozšíření uvažujete implementovat neuronovou síť, která se bude v průběhu her učit. Uvažoval jste i jiné přístupy soft-computingu, které by byly na hru aplikovatelné? Jaká mají úskalí?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO