Počítačem řízený hráč hry Blokus založený na metodách umělé inteligence

Loading...
Thumbnail Image
Date
ORCID
Mark
E
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstract
Tato práce se zabývá porovnáváním dopředných neuronových sítí s algoritmy teorie her pomocí deskové hry Blokus. V teoretickém úvodu jsou popsány vlastnosti neuronových sítí a~práce s nimi a zároveň jsou nastíněny algoritmy teorie her. Druhá část se věnuje implementaci jednotlivých hráčů založených na popsaných principech a stručnou charakteristikou grafického uživatelského rozhraní aplikace. V závěru práce byly provedeny testy hodnotící jednotlivé hráče, které byly zpracovány do grafů.
This thesis compares forward neural networks with algorithms using game theory on basis of board game Blokus. The theoretical introduction part describes the characteristics of neural networks and work with them. There is also outlined algorithm of game theory. The second part deals about the implementation of players based on the outlined principles  and shortly descriptions GUI of application. In conclusion, the differences between the players  are evaluated on the charts created on the performed tests.
Description
Citation
SULAIMAN, D. Počítačem řízený hráč hry Blokus založený na metodách umělé inteligence [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2010.
Document type
Document version
Date of access to the full text
Language of document
cs
Study field
Inteligentní systémy
Comittee
doc. Dr. Ing. Petr Hanáček (předseda) doc. Ing. František Zbořil, CSc. (místopředseda) prof. RNDr. Alexandr Meduna, CSc. (člen) Prof. Ing. Pavol Návrat, Ph.D. (člen) Dr. Ing. Petr Peringer (člen) Ing. Ivana Burgetová, Ph.D. (člen)
Date of acceptance
2010-06-23
Defence
Student nejprve prezentoval výsledky, kterých dosáhl v rámci své práce. Komise se pak seznámila s hodnocením vedoucího a posudkem oponenta práce. Student následně odpověděl na otázky oponenta a na další otázky přítomných. Komise se na základě posudku oponenta, hodnocení vedoucího, přednesené prezentace a odpovědí studenta na položené otázky rozhodla práci hodnotit stupněm E. Otázky u obhajoby: Popište formálně hru, stav hry a hráče. Popište formálně, jakým způsobem se neuronová síť dostane do stavu, kdy může ohodnocovat stavy. Popište formálně algoritmus generování stavového prostoru pro algoritmus zpětné indukce. Proč jste proti sobě při experimentech nepostavil dva hráče s deterministickým chováním?
Result of defence
práce byla úspěšně obhájena
Document licence
Standardní licenční smlouva - přístup k plnému textu bez omezení
DOI
Collections
Citace PRO